  • 11. Data: 2009-03-17 09:55:27
    Temat: Re: Przetwornica StepUp
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    jesli zejdziesz z 6V do 5.5V, to max1703.
    http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1831

    Cena zabija, w TME 27zł :(

    Rafał

  • 12. Data: 2009-03-17 21:48:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    greg142 pisze:

    > Można wiedzieć czemu, bo jestem w trakcie próbowania takiej
    > przetwornicy w innym wątku?

    Bo jeżeli chodzi o ładowarkę do komórek (np. Nokii) a nie samochodowy
    _zasilacz stabilizowany_ to bez obciążenia daje ok. 8V lub nieco
    powyżej. No a biedny MC34063A w konfiguracji step-down oczywiście nie
    daje rady zrobić tych 8V przy niższym napięciu wejściowym.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-03-18 10:50:54
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    Z układów jestem słaby, ale może zrób tak jak ja, kupiłem na giełdzie
    ładowaczkę samochodową do komórki za 3 zł. w środku jest przetwornica
    na 34063 gotowa, tylko zmieniasz dzielnik i masz przetwornicę na 5V .
    Chyba, że z Uwej jak piszesz od 3.5 do 6 to nie będzie chodzić, bo
    faktycznie jest to trochę step up i trochę step down. Może niech
    podpowiedzą fachowcy czy to się da. A co to za akumulatory od 3,5 do 6V

    Idę twoją drogą - kupiłem ładowarkę do SE ma 4.8V na wyjściu przy 6V na
    wejściu.

    Akumulatory to zwykłe typu "paluszek" x4 więc w szczycie jak ktoś tam wsadzi
    zwykłe paluszki to będzie miał 1.5x4=6V a rozładowane akumulatory to 0.9 x4
    = 3.6 V przy tym napięciu musi mi ruszyć przetwornica, żeby mikroprocesor
    zmierzył napięcie i zapalił leda - "niskie napięcie" i się po paru sekundach
    wyłączył.

    Rafał