  • 1. Data: 2009-03-15 22:29:25
    Temat: Mały sampler, albo inne ustrojstwo do odgrywania krótkich próbek dźwięku
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Cześć.

    Pytanie co polecacie jak w temacie. Chciałbym zrobić sobie
    małe urządzonko, które miałoby w pamięci kilkanaście
    dobrej jakości wgranych próbek dźwiękowych
    (max 16 szt., do 7 sekund każda, dźwięk mono 16 bit >=32 kHz)
    i potrafiło odtworzyć wybraną próbkę po naciśnięciu przycisku.
    Tak podręczny sampler.
    Myślałem o jakimś układzie grajka opartego na uC
    czytającego sobie z karty pamięci, ale to chyba wyższa
    szkoła jazdy. Są jakieś dedykowane układy np. do zabawek,
    które można w tym celu wykorzystać?
    Czy któryś z AVR "udźwignie" taki pomysł?

    Pozdrawiam, TC

  • 2. Data: 2009-03-15 22:51:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Ciemny pisze:

> [...]
    > (max 16 szt., do 7 sekund każda, dźwięk mono 16 bit >=32 kHz)
    > i potrafiło odtworzyć wybraną próbkę po naciśnięciu przycisku.

    Przyjrzyj się serii układów ISD. Próbkowanie 32 kHz wyciągną tylko
    układy serii ISD15100 i ISD5100.
    http://www.isd.com/hq/enu/ProductAndSales/ProductLin
    es/ConsumerElectronicsIC/ISDVoiceIC/ISDChipCorder/
    http://www.nuvoton.com/NR/rdonlyres/636C59CB-5D3F-47
    F7-A513-BDFAA2FF4E99/0/ISD5100.pdf

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-03-15 22:51:47
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    Ciemny pisze:
> [...]
    > szkoła jazdy. Są jakieś dedykowane układy np. do zabawek,
    > które można w tym celu wykorzystać?
    > Czy któryś z AVR "udźwignie" taki pomysł?

    A oglądałeś ISD2560? W książce "Programowanie mikrokontrolerów PIC w
    języku C" (Jabłoński, Pławsiuk) jest opis mówiącego woltomierza
    sterowanego PIC16F872, wykorzystującego ten układ.
    Nie mam z nim doświadczenia, ale wygląda nieźle.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 4. Data: 2009-03-16 14:58:16
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    http://www.riccibitti.com/witnesscam/abstract.htm

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 5. Data: 2009-03-16 17:08:55
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Dzięki, wszystkim.

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.riccibitti.com/witnesscam/abstract.htm

    Przyjrzę się temu, akurat mam pod ręką Atmegę32
    to coś pokombinuję.

    Na układy ISD patrzyłem - można powiedziec, że jest to idealne
    rozwiązanie gdyby nie cena w stosunku do możliwości
    i ich dostępność (niby w Polsce przedstawicielem Nuvoton
    jest Marthel, ale nie wiem czy 1 szt. mi sprzedadzą).
    Na elektrodzie wyszukałem dziś podobny wątek,
    autor wziął i kupił najtańszego mp3 playera na karty SD,
    do którego dorobił sterowanie z uC :-)
    Koszt to połowa ceny układu ISD i chyba też tak zrobię.
    Jakość dźwięku bez porównania.

    Pozdr. TC

  • 6. Data: 2009-03-16 17:58:57
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    jak chodzi o ISD szukaj na allegro komórek panasoniców g500, zawierały
    ISD1420. mozna je wyrwac za kilka zeta, możesz w ciemno kupowac uszkodzone.
    ja tak odzyskałem wiele tych układów. rzadko sie pojawiaja na allegro te
    fony ale się pojawiają.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 7. Data: 2009-03-16 18:30:15
    Od: AK <a...@g...pl>

    Ciemny pisze:
> [...]
    > (max 16 szt., do 7 sekund każda, dźwięk mono 16 bit >=32 kHz)
    > i potrafiło odtworzyć wybraną próbkę po naciśnięciu przycisku.
    Zobacz STM32 na stronie st.com
    Maja gotowe aplikacje tego typu.

    Pozdr
    AK

  • 8. Data: 2009-03-16 19:14:33
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

> [...]
    > ISD1420. mozna je wyrwac za kilka zeta, możesz w ciemno kupowac
    > uszkodzone. ja tak odzyskałem wiele tych układów. rzadko sie pojawiaja na

    ISD1420 nie spełnia wymagań - 6.4 kHz to za niskie pasmo przenoszenia
    w stosunku do wymaganego 32kHz. Problem w tym, że potrzebuję czegoś
    do odtwarzania próbek dźwięku o szerszym spektrum niż głos.
    Najchętniej poszedłbym w kierunku pamięci + dekodera sprzętowego
    (jakiś VS1003 na przykład), ale koszt tego układu jest równy
    "lepszemu" mp3 playerowi z kilkoma GB pamięci na pokładzie
    (+interfejs USB). Czasem skórka nie jest warta wyprawki chyba :)

    Pozdr. TC