  • 11. Data: 2022-09-10 21:44:06
    Temat: Re: Przetwornik prąd-napięcie
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Czy on taki bezstratny ... moze gdzies w kosmosie, gdzie
    > nadprzewodniki sa bezstratne :-)

    Przekładasz przewód prądowy raz przez toroid. Nawet zwoju nie domykasz.
    Jak chcesz samoistnej kompensacji prądu z wtórnego, to przekładasz przez
    dwa rdzenie, ale w tego typu zastosowaniu prościej zewrzeć to w.cz.
    kondensatorem niż dodawać przeciwbieżną cewkę.

    Zakładam, że długość przewodu między silnikiem i zasilaczem jest większa
    niż grubość rdzenia, czyli 10mm. Żadnych strat do tego, co już tam jest
    na miedzi nie dodajesz.

    > Walor edukacyjny ma, ale kolega nie elektronik, i chcialby gotowy
    > kupic. Da sie?

    Pewnie się da, tylko to jest tego typu układ, który szybciej się buduje
    niż znajduje w google.

    > Troche ukladow scalonych do pomiaru pradu jest, nie daja
    > 0-10V, ale i tak znacznie przyjemniej.

    Ale tu jest potrzebna informacja binarna. 10V zrobisz sobie jednym
    tranzystorem.

    > Tylko kontaktrony jakos malo czule - ile Ci ostatnio Azw wyszlo?

    ~5Az na rurce dobranej pod R_off, a nie pod czułość.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2022-09-10 22:54:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, September 10, 2022, 9:11:25 PM, you wrote:

    > Przewód jednokrotnie przechodzący przez toroid. To jakie to może mieć
    > straty na 10mm miedzi przy praktycznie dowolnym przekroju przewodu do
    > silnika?

    :)

    > Niepotrzebnie chcesz do zrobić zbyt porządnie.

    Tak już mam.

    > To nie ma być regulcyjny wzmacniacz magnetyczny o liniowej
    > charakterystyce, tylko znikająca cewka. Dowolny ferryt się nada,
    > przy 500mT jednakowo znikną. Testowałem na F938, 3F3, PC20 i nie
    > pamiętam, na ilu jeszcze. Tylko l_e ma znaczenie w tym zastosowaniu.

    Silna zależność od temperatury. Jako czujnik się nada, do pomiaru -
    nie bardzo.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2022-09-10 23:10:22
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Silna zależność od temperatury. Jako czujnik się nada, do pomiaru -
    > nie bardzo.

    OP chce wykryć przeciążenie zablokowanego silniczka. To urąga znaczeniu
    słowa "pomiar". :-)

    Pozdrawiam, Piotr