  • 11. Data: 2020-09-19 20:35:12
    Temat: Re: RTX3070/80
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/09/2020 13:17, Marcin Debowski wrote:

    > Zapomniałem dodać, że mam gtx 1050. Jest poniżej zalecanego minimum dla
    > ww, co w tym przypadku oznacza Radeon RX 590 / GeForce GTX 970 lub
    > lepsza. Daje się tym bawić ale nawet na wszystkich ustawieniach "low"
    > nie ma płynności.
    >
    > Nie jestem graczem, nie chcę wydać kupy kasy na jakąś wypasioną kartę,
    > nawet tych 700 USD na tytułową RTX3070. Prędzej coś w okolicy 1/3 tej
    > kwoty.

    No to czas na upgrade :) W twoim zakresie cenowym (używki) jest GTX
    1070, który będzie ok. 2.4x szybszy według videocardbenchmark.net. Jeśli
    chcesz nówki, no to za tą cenę nie dorwiesz o wiele szybszej karty.
    Ale upgrade na używkę 2.4x szybszą to już by było coś.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 12. Data: 2020-09-20 00:19:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Sep 2020 05:43:41 GMT, w <hUg9H.529024$ay7.83210@fx22.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

    > Się podczepię. Czy GTX 1660 Super to rozsądny wybór, w sensie szeroko
    > rozumianego kompromisu ceny, wydajności i trosk świata współczesnego?
    > Powiedzmy, że w tej chwili najbardziej wymagające co mam to Flight
    > Simulator 2020. Na razie razie FHD. Również: czy jest coś co warto
    > rozważyć, jako bardziej wydajne/przydatne co da się kupić za niewiele
    > większe pieniądze?

    Chyba nie.

    Zobacz to:
    https://www.youtube.com/watch?v=pnUcuCZ-iMY

  • 13. Data: 2020-09-20 04:12:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-19, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > chcesz nówki, no to za tą cenę nie dorwiesz o wiele szybszej karty.
    > Ale upgrade na używkę 2.4x szybszą to już by było coś.

    GTX 1070 ma 13k3 a nówka 1660 Super 12k7, jest sens?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-09-20 07:48:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-20, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > GTX 1070 ma 13k3 a nówka 1660 Super 12k7, jest sens?

    Widzę używkę GTX1070Ti/8G (14k0) za cenę ca 10% niższą od nówki 1660
    Super. W czym poza tym 2G extra pamięci i odrobinę wyższym passmarkiem
    ta karta jest lepsza of 1660 Super? Trochę przeraża mnie TDP 180W,

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2020-09-20 14:23:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-19, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Chyba nie.
    >
    > Zobacz to:
    > https://www.youtube.com/watch?v=pnUcuCZ-iMY

    1660 Super wytypowałem na podstawie cen z Amazona i:
    https://www.techspot.com/article/2085-microsoft-flig
    ht-simulator-2020/
    https://www.tomshardware.com/features/microsoft-flig
    ht-simulator-benchmarks-performance-system-requireme
    nts

    Interesujące, że w testach Tom's Hardware, plasuje się przed 1070.

    Wygląda zresztą, że ten Flight Simulator jest to bardzo wymagająca
    zabawka.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2020-09-21 00:19:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 20 Sep 2020 12:23:45 GMT, w <lRH9H.440439$vLb.259326@fx43.ams1>, Marcin
> [...]

    > Interesujące, że w testach Tom's Hardware, plasuje się przed 1070.
    >
    > Wygląda zresztą, że ten Flight Simulator jest to bardzo wymagająca

    Jeszcze to:
    https://www.youtube.com/watch?v=vL0kJF2awno

  • 17. Data: 2020-09-22 08:52:33
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    W dniu 19.09.2020 o 10:24, heby pisze:

    > Kradzież liczb chyba nie jest kradzieżą w świetle prawa...

    Tradycyjny pieniądz też od dawna (dolar od prawie 50 lat) jest tylko
    zapisem liczbowym. Ostatnio dobitnie to pokazano dodrukowując w pandemii
    grube (tysiące) miliardy $.

    --
    pzdr
    Roman

  • 18. Data: 2020-09-22 15:17:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2020 08:52, Roman Tyczka wrote:
    > Tradycyjny pieniądz też od dawna (dolar od prawie 50 lat) jest tylko
    > zapisem liczbowym.

    Ale jednak rozpoznawanym przez prawo, bez względu na formę, jako
    pieniądz. Czy bitcoin to pieniądz? Nie to jakieś numerki, które akurat
    umówilismy się że są fajne i mają jakies fajne cechy matermatyczne, w
    dodatku umówilismy się poza strukturami państwa, gabinetami w marmurze i
    przyciasnymi krawatami. Ot, jakoś tak wyszło, że jak zwykle prawo
    zorientuje się za 100 lat.

  • 19. Data: 2020-09-28 09:43:54
    Od: kosmos <k...@u...pl>

> [...]
    > Simulator 2020. Na razie razie FHD. Również: czy jest coś co warto
    > rozważyć, jako bardziej wydajne/przydatne co da się kupić za niewiele

    Przez weekend pobawiłem się FS2020 na GTX 1060 (W MIARĘ porównywalna do
    1660). Nie spędziłem w grze zbyt dużo czasu, ale trochę polatałem nad
    Warszawą różnymi samolotami.
    Gra dla mojego monitora (1920x1080) zaproponowała domyślnie wysoki
    poziom detali i przy takich ustawieniach w zasadzie nie jest źle i da
    się grać, ale zdarza się, że płynność spada (nie wiem o ile/do ilu
    klatek na sekundę, ale jest to odczuwalne). Jeśli będę jeszcze w to
    grał, to pewnie jednak obniżę nieco poziom detali dla większego komfortu.
    Jeżeli planujesz w tej konkretnej grze spędzić więcej czasu i nie chcesz
    iść na kompromisy jakościowe, to podpowiadałbym jednak zakup mocniejszej
    karty.

  • 20. Data: 2020-09-28 14:23:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-28, kosmos <k...@u...pl> wrote:

> [...]
    > Jeżeli planujesz w tej konkretnej grze spędzić więcej czasu i nie chcesz
    > iść na kompromisy jakościowe, to podpowiadałbym jednak zakup mocniejszej

    Generalnie mam podobne odczucia. Poprawa po przejściu z 1050 na 1660S
    jest wyraźna ale szału nie ma. Płynność, co zrozumiałe, zalezy w dużej
    mierze od ilości obiektów i jeśli jest ich zbyt wiele, to praktycznie
    przy dowolnym ustawieniu zaczyna "szarpać". Jest to zresztą zgodne z tym
    co gdzieś-tam przy benchmarkach wyczytałem, że są lotniska czy tez
    okolice, gdzie nawet najlepsza testowana grafika (2080) w trybach
    dalekich od ultra osiąga średnio ledwo kilkanaście fps.

    --
    Marcin