  • 21. Data: 2023-05-23 22:46:04
    Temat: Re: Rdzeń blaszany
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 23 May 2023 21:11:17 +0200, użytkownik PeJot napisał:

    > ale co w wypadku blach 2 mm ma znaczenie ?

    Oporność właściwa materiału. Dawno temu blachę transformatorową robiono z
    dodatkiem krzemu, co ją podwyższało. Z czego się ją teraz robi, nie wiem.

    --
    Jacek

  • 22. Data: 2023-05-31 21:34:20
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > Ogolnie tak powinno byc, szczególnie, jak z blach robią.
    >
    > Chinczyk zapomniał pomalować?
    > Lakier wyparował?
    > Jest tam jakas warstwa tlenków, izoluje wystarczająco?

    Zbieram się zbieram i zebrać się nie mogę.
    Chodzi mi po głowie takie coś wystrugane nie z blach tylko z jednego klocka metalu:
    https://zapodaj.net/9b9b916dfb19b.png.html sinik liniowy 2 fazowy.
    V. obrazkowa silnika fabrycznego: https://imgur.com/ka01HVv

    Wszędzie piszą o prądach wirowych. Jakich strat oczekiwać
    kiedy zamiast blach dam jeden klocek/rdzeń z żelaza?

  • 23. Data: 2023-06-01 14:35:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 May 2023 12:34:20 -0700 (PDT), Mordoklejek Zygzakowaty
    wrote:

> [...]
    >
    > Wszędzie piszą o prądach wirowych. Jakich strat oczekiwać
    > kiedy zamiast blach dam jeden klocek/rdzeń z żelaza?

    Ogólnie sporych, ale ... gdzies widzialem badania dynama rowerowego
    (w piaście) i sie okazywało, ze zwarcie uzwojenia za dnia, powoduje
    niewielkie straty, a zmniejsza inne, i potrafi byc ogolnie lepsze.

    Dynamo ma sporą indukcyjność cewek, ona ogranicza prąd płynący,
    a strat mocy nie powoduje ...

    J.