  • 11. Data: 2023-05-16 17:20:07
    Temat: Re: Rdzeń blaszany
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    wtorek, 16 maja 2023 o 15:30:09 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > Tak, taką podpuchę robią kupującym co spoglądają na uzwojenia, od dawno
    > już tak jest w mikrofalach, spawarkach, nawet zwykłe przewody tak robią,
    > antenowe koncentryki z kolei mają żyłę środkową stalową pomiedziowaną.

    Koncentryk z pomiedziowaną stalową żyłą środkową to nawet nie jest takie głupie bo
    prąd w takiej żyle płynie naskórkowo. Dodatkowo stalowy drut wewnątrz zwiększa
    wytrzymałość kabla na rozciąganie. Czasami, gdy kabel leży na dachu z którego zimą
    zjeżdża śnieg potrzebuje mieć zwiększoną wytrzymałość na zrywanie.

  • 12. Data: 2023-05-16 17:26:06
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Właśnie chciałem o to zapytać, że gdzieś widziałem spaw przez całą
    > grubość rdzenia.

    Technologia stosowana od wielu lat w silnikach do AGD. Spaw ułatwia
    montaż i potania konstrukcję, w której sprawność nie ma wielkiego
    znaczenia.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2023-05-16 18:39:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 17:26:06 +0200, PeJot wrote:

    > Technologia stosowana od wielu lat w silnikach do AGD. Spaw ułatwia
    > montaż i potania konstrukcję, w której sprawność nie ma wielkiego
    > znaczenia.

    Ale jesli macie na mysli cos w rodzaju trafa do mikrofali,
    to spaw jest z jednej strony, i raczej nie tworzy zwartego zwoju,
    ani materiału o duzym przekroju.

    J.

  • 14. Data: 2023-05-16 19:56:24
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 18:39, J.F pisze:

    > Ale jesli macie na mysli cos w rodzaju trafa do mikrofali,
    > to spaw jest z jednej strony, i raczej nie tworzy zwartego zwoju,
    > ani materiału o duzym przekroju.

    W silniku do odkurzacza masz zwykle 2 spawy, o *małym* przekroju. Miało
    być tanio to i jest :)

    Poza tym blachy magnetowodu, choćby były izolowane np. lakierem to i tak
    stykają się ze sobą krawędziami.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 15. Data: 2023-05-17 13:52:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Tuesday, May 16, 2023, 5:17:47 PM, you wrote:

    > Właśnie chciałem o to zapytać, że gdzieś widziałem spaw przez całą
    > grubość rdzenia.

    I to w niczym nie przeszkadza - przepływ prądów wirowych jest w innej
    płaszczyźnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2023-05-20 15:16:01
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > I to w niczym nie przeszkadza - przepływ prądów wirowych jest w innej
    > płaszczyźnie.

    OK, jeżeli chodzi o magnetowód z blach 2 mm to podobno chodzi o
    wolniejsze tępienie wykrojników, prawda to ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 17. Data: 2023-05-20 15:31:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 15:16, PeJot pisze:

    > OK, jeżeli chodzi o magnetowód z blach 2 mm to podobno chodzi o
    > wolniejsze tępienie wykrojników, prawda to ?

    Czyli wycięcie trzech z blachy 0,7 mm szybciej stępi niż jednej z blachy
    2 mm?
    Patrząc na te moje to wyglądają jak po laserze.

    Robert

  • 18. Data: 2023-05-20 19:02:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 maja 2023 o 15:16:03 UTC+2 PeJot napisał(a):

    > OK, jeżeli chodzi o magnetowód z blach 2 mm to podobno chodzi o
    > wolniejsze tępienie wykrojników, prawda to ?
    > >

    > --
    > P. Jankisz
    > Sygnaturka zastępcza
    Nieprawda.

  • 19. Data: 2023-05-23 20:54:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, May 20, 2023, 3:16:01 PM, you wrote:

    > OK, jeżeli chodzi o magnetowód z blach 2 mm to podobno chodzi o
    > wolniejsze tępienie wykrojników, prawda to ?

    Ale my tu dyskutujemy o chińszczyźnie. Oni oszczędzają na wszystkim.
    Mikrofalówka jest przeznaczona do pracy krótkotrwałej - tu się nikt
    sprawnością nie przejmuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2023-05-23 21:11:17
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Ale my tu dyskutujemy o chińszczyźnie. Oni oszczędzają na wszystkim.
    > Mikrofalówka jest przeznaczona do pracy krótkotrwałej - tu się nikt
    > sprawnością nie przejmuje.

    Akurat ten magnetowód widziałem OIDP w pompce od pralki. Sprawność, nie
    ma znaczenia, ale co w wypadku blach 2 mm ma znaczenie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza