  • Data: 2022-06-17 02:11:52
    Temat: Re: 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t8fdie$1d2m$...@g...aioe.org

> [...]
    > a w tle buszował FireFox -- jeden raz zauważyłem, że na ~pół
    > sekundy system uległ zmrożeniu podczas tego aktualizowania;
    > wentylator nieustannie wskazywał na spore zaangażowanie ;)
    > energetyczne...
    > (teraz jest bezgłośny -- w tle nie ma FF a porestartowa
    > aktualizacja zakończyła się; praca wentylatora wskazuje
    > na wysoką aktywność dysków lub CPU; zazwyczaj oba dyski
    > w sumie zajmują ze 2%, nierzadko -- zero; teraz zero
    > z chwilowymi piknięciami)
    > Wkrótce mym oczom ukazała się prośba o restart związany z aktualizacją.

    Acer aktualizował się bez przeszkadzania -- do czasu restartu.
    Przyznaję, że restart trwa dłuuugo...

    > Tak wygląda jedna z większych (wymagająca restartu) aktualizacja
    > 64W10 21H1 na Fujitsu-Siemensie opartym o dwa 2.5" HDD. Blaszaki
    > pozwalają na wiele 3.5" HDD -- chyba znacznie szybszych niż 2.5".

    > Na Acerze jest nieco wyższy numerek niż 21H1 -- ne pamiętam, jaki.

    21H2

    Oba są aktualizowane nieustannie...
    Szacunek M$ do ludzi jest... Jakby tu powiedzieć... Nikły?...

    Weźmy taki 'Menadżer zadań'...
    Którego GPU używa dany program? -- długi napis, który niczego nie mówi:
    Procesor graficzny 0
    albo
    Procesor graficzny 1

    Masa miejsca tracona na wieść jakże ważną: 'Procesor graficzny'...
    Można by było napisać odwrotnie -- '0 Procesor graficzny', ale po co?...
    Wówczas można by było na tę informację niemal niczego nie tracić...
    (mam nadzieję, że nie muszę wyjaśniać)

    Chwila kursora na pasku zadań (czy jak się to zowie) natychmiast wyrywa
    ów pasek... Być może kursor trafił tam omyłkowo -- trzeba tracić czas
    na ów pasek... Na jego wysunięcie, później na schowanie... Mógłby wysuwać
    się dopiero po sekundzie? -- mógłby (jak w VBoxie) ale po co?!?

    -=-

    Oczywiście są programy zdolne do zamrożenia
    systemu -- ale o ich uruchomieniu decyduję ja, nie M$.

    -=-

    Być może NVMe jest stratą pieniędzy. :)

    SSHD jest poronionym pomysłem.

    --