eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria2 techników zginęlo podczas pożaru turbiny wiatrowej w Holandii - na wysokości 70 metrów › Re: 2 techników zginęlo podczas pożaru turbiny wiatrowej w Holandii - na wysokości 70 metrów
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 26 Dec 2021 14:42:28 -0800 (PST)
    Subject: Re: 2 techników zginęlo podczas pożaru turbiny wiatrowej w Holandii - na
    wysokości 70 metrów
    From: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 23:16:18 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    mieszkaniowych/publicznych. Kierownictwo w firmach, wymagania przepisów
    bezpieczeństwa, nastawienie inspektorów, kształcenie inżynierów, akceptacja olewactwa
    pracowników produkcyjnych itd. Nie znam Holandii, ale w Korei w każdym pokoju w
    każdym hotelu jest przy oknie lina po której można w razie katastrofy zjechać na dół.
    No ale hotel jest dla ludzi, a taka turbina wiatrowa nie.

    wyklejonym palnym sidingiem i kazali im w czasie pożaru zamykać się w mieszkaniach,
    bo zamocowali metalowe, pancerne drzwi, no i wszyscy się spalili.

    przeciwpożarowymi na zewnątrz, wieżowce sie nie da
    > W Korei budynki mieszkalne izolowane są wewnątrz pomieszczeń, na zewnątrz jest goły
    beton. Elewacja nie może się zapalić, a w pomieszczeniach są tryskacze i płyty g-k na
    warstwie styropianu. Nikt nie ma żadnych dywanów czy wykładzin na podłodze (bo
    podłoga jest ogrzewana), więc bezpieczeństwo pożarowe jest nieporównanie wyższe od
    Europy. Te liny to raczej na wypadek trzęsienia ziemi. Nylonowe są, albo na stałe
    przyśrubowane do haka wkręconego w ścanę przy oknie, albo zakończone kauszą którą sam
    sobie na ten hak zakładasz. Do tego kilka (nie liczyłem, może z 10) rękawów z
    elastycznego materiału który na tą linę zakładasz, łapiesz to w garść i jedziesz w
    dół. Tutaj w wersji wypasionej, z paskiem: tiny.pl/95dml. Nie mam pojęcia ile ludzi
    dałoby radę z tego skutecznie skorzystać (życzę powodzenia zjechać tak 50 pięter w
    dół kiedy lina nie jest na żadnym wysięgniku, leci przy samej ścianie, musisz stopami
    się od niej odpychać), ale ktoś to w przepisach wymienił jako obowiązkowe wyposażenie
    no i jest. Dodatkowo raz w roku przychodzi inspektor i sprawdza gaśnicę, czujnik dymu
    i oświetlenie awaryjne.
    dzisiaj jutube to największy syf reklamowy
    i musialem klikac 20 razy aby wyrzucic tego spamera od softu

    Ale Zenek gada gada i nie pokazał jak to działa w praktyce

    Jest pełno linków w wyszukiwarce ale nic konkretnego
    https://www.bing.com/images/search?q=fire+escape+dev
    ice&form=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

    Kupie 10 zestawów, jeżeli ktoś pokaże, że to dziala i kogoś uratowało z pożaru

    No i jak i gdzie zamocowac ten hak mocujący ?

    Czy jest jakiś pożar wieżowca w Korei i pokazali na video, że ta lina kogos uratowała
    ?

    https://th.bing.com/th/id/OIP.isxLFJopZ8p8v5NrCkYPKA
    HaKY?pid=ImgDet&rs=1

    szkoda że te duraki z turbiny wiatrowej nie mieli takich lin ratunkowych, a zawsze
    mówią, że tam wchodzą alpiniści, czyli liny powinni miec ze sobą.

    Pewnie zapalił sie olej transformatorowy, używany do chłodzenia gedneratora