-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all
.nl!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news.uzoreto.com!npeer.as286.net!
npeer-ng0.as286.net!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!
peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt
-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
ED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: 2021 vs 2022
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <61ee482f$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <sslokj$td4$1@dont-email.me>
<sslpvc$n6n$1$Cav@news.chmurka.net>
<61effb45$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<ssp3kh$d8$1$Cav@news.chmurka.net> <sspjai$aj6$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
<ssqogf$3os$1$Cav@news.chmurka.net>
<61f11ead$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...com>
<61f128d1$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<ssrc7a$h53$3$Cav@news.chmurka.net>
<61f16823$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<sstf31$rup$2$Cav@news.chmurka.net>
<61f2bd7a$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<2hg8iedz5z37$.ypyo9zlvlklf$.dlg@40tude.net>
<61f2c599$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 28 Jan 2022 10:28:16 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 66
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.108.177
X-Trace: 1643362096 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 530 83.30.108.177:56302
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3872
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701071
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 27 Jan 2022 17:17:28 +0100, nadir wrote:
> W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
>> troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.
>
> To, że zachodnie społeczeństwa są bogatsze i stać ich na lepiej
> wyposażone fury, to jedno, ale w salonie Mercedesa czy Audi wyposażenie
> top jest takie same u nas jak i w innych krajach UE.
Tylko potem cos niektorzy mowia, ze np ABS jest 4 kanalowy, a w Polsce
3 kanalowy, ze w Niemczech tarcze ceramiczne, a w Polsce stalowe czy
tam żeliwne itp.
Ile w tym prawdy to nie wiem ...
> Jednak nie było tak, że na nasz rynek były i są wytwarzane samochody o
> dwie, trzy generacje starsze.
No, jakos tak jest, ze nowa linia produkcyjna jest stawiana w
Niemczech, a po paru latach trafia do Polski.
Np ulubiony samochod gliwickiej fabryki z roku okolo 2000,
to byla Astra z silnikiem 60KM.
Astra OK, silnik mniej.
W Niemczech robili Astre 2, w Gliwicach ciagle 1.
Przy czym teraz "nasze" fabryki produkuja chyba na cala Europe,
wczesniej byla kwestia ceł - choc byc moze Niemcy postarali sie o
jakies ulgi celne.
Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
po Oplu/GM.
Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.
>> Na nowe jak najbardziej nie.
>> Tylko malo rodakow bylo stac na nowe.
>>
>> A na uzywane byly zaporowe cla.
>
> Ale to nie była wina samego cła, tylko naszej zamożności.
Cło bylo winą samego cła.
>> Na cene niską.
> No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
> samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.
Ma znaczenie o tyle, ze znika clo na uzywane samochody, wiec rodacy
sie nie spiesza do salonow po nowe.
Tylko skad te kolejki oczekiwania ... z calego swiata?
>> troche jednak ma. Raz, ze mamy akcyze, i np teraz za silnik ponad 2
>> litry jest spora doplata.
>
> Akcyza była i przed wejściem du UE, to raz, a dwa akcyzę każdy kraj UE,
> z tego co kojarzę, sam sobie ustala.
Akcyze kazdy kraj UE ustala sam, na wszyskie samochody - w tym i
krajowej produkcji, ale nasza akcyza preferuje silniki ponizej 2
litrow. 1cm^3 wiecej i cena rosnie o 15%
Co powiedzmy jakos tam wplywa na oferowane/preferowane modele u nas.
Co prawda dzis z 2 litrow dzis osiaga sie przyzwoitą moc, a producenci
sami zmniejszaja pojemnosc.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.22 10:32 Cavallino
- 28.01.22 10:32 J.F
- 28.01.22 10:41 J.F
- 28.01.22 10:43 Cavallino
- 28.01.22 10:45 Cavallino
- 28.01.22 11:14 J.F
- 28.01.22 11:22 J.F
- 28.01.22 11:39 J.F
- 28.01.22 11:42 Cavallino
- 28.01.22 11:43 Cavallino
- 28.01.22 11:52 J.F
- 28.01.22 12:32 Cavallino
- 28.01.22 12:46 nadir
- 28.01.22 13:09 Cavallino
- 28.01.22 13:21 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=