    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 5G
    Date: Thu, 21 Sep 2023 01:29:09 -0000 (UTC)
    <5...@h...invalid>
    <ue1tcv$3s38$1@news.icm.edu.pl>
    <3...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > W cywilnych sprawach takie odsłuchiwanie przed sądem, a już zwłaszcza
    > biegli od badania głosu, to overkill. Sąd zeznania świadków traktuje
    > z równą powagą, co tzw. dowody materialne. Zatem z nagrania należy
    > sporządzić dokładny stenogram, a przed sądem zeznać *co* ktoś mówił,
    > niekoniecznie cytując słowo w słowo.

    Tak było. Sporządziłem transkrypcje, przesłałem do sądu razem z
    nagraniami. Sąd wezwał świadka, zarządził odtworzenie mu części nagrań,
    zapytał go czy to jego rozmowa. Nie pamiętam już, czy to sąd poinformował
    świadka, czy adwokat potem mi powiedział, że gdyby świadek zaprzeczył, to
    byłby powołany biegły.

    --
    Słoń i mrówka wloką się przez pustynie. Skwar, żar i ani kropli wody.
    - Już nie mogę - jęczy słoń - Umrę z pragnienia!