eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody+69 › Re: +69
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: +69
    Date: Wed, 4 May 2022 22:52:23 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <t4mmhp$s09$1@news.icm.edu.pl> <t4sg40$gk3$1@news.icm.edu.pl>
    <t4te6e$urn$1$horizn@news.chmurka.net>
    <6272888b$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="28739";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703455
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 4 May 2022 16:07:08 +0200, Shrek napisał(a):

    > W dniu 04.05.2022 o 10:40, K pisze:
    >
    >>> Dzisiaj z kolegą rozmawiałem. Upiera się, że 2kzł to więcej niż 10pkt.
    >>> Na co ja, że mniej więcej 1% rocznego przychodu to jednak znacznie
    >>> mniej niż 50% punktów na jakie jest kredyt. Na co on, że +69 to jednak
    >>> znaczne przekroczenie.
    >>
    >> Zalezy gdzie, na w miare pustej autostradzie ujdzie.
    >
    > Ale o 69 na autostradzie to wychodzi licznikowe 220:P Bo ja wiem -
    > kiedyś dwie paczki śmigałem - teraz uważam że byłem po prostu młody i
    > głupi:P

    Dlaczego głupi?
    Kwestia warunków drogowych i pojazdu.

    Przysłowiowym starym golfem łatanym drutem na zdeformowanych oponach to
    oczywiście, że już 160 może być niebezpieczne.

    Mnie osobiście dziwi to, że auta coraz lepsze, coraz więcej systemów, jak
    choćby ABS czy kontrole trakcji a coraz większe ograniczenia.
    Jeżdziłem wielokrotnie z prędkościami ok. 200 do 220 (mam mna myśli
    prędkość przejazdową a nie chwilową - i nie średnią) od połowy lat 80-tych
    do lat 90-tych. To nie jest duża prędkość. A poza tym (czego np. uczyło się
    wtedy w wyższej szkole techniki jazdy) mniej ważna jest prędkość
    bezwzględna, a ważniejsza różnica prędkości pomiędzy jadącymi pojazdami.
    No i wtedy były auta "mechaniczne", bez różnych trzyliterowych wspomagaczy
    typu ABS, ASR, EBD itd. Opony bywały jeszcze diagonalne.

    Przypomnę, że np. w okresie międzywojennym były najczęściej hamulce
    mechaniczne. Drogi w górach z reguły szutrowe. Hamulec zasadniczy
    wystarczał na kilkanaście może hamowań. Później trzeba było hamować przez
    zarzucanie samochodu na zakrętach. I nie była to jakaś wiedza tajemna czy
    magiczna, każdy ówczesny tambylec szofer tak jeździł. Opisywał to m.in.
    Witold Rychter w swoich książkach i felietonach.

    Teraz jazda z prędkością 60 km/h - przepraszam, już 50 km/h - to wydaje
    się, jakby się jechało w kondukcie pogrzebowym. Dziwne te ograniczenia.
    Poza terenem zabudowanym w Polsce nie było ograniczeń prędkości gdzieś tak
    do czasów Pana Samochodzika, albo nieco wcześniej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: