  • Data: 2010-01-05 11:52:11
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "Eli" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhuunl$9rp$1@inews.gazeta.pl...

    > Akcyza na wódę to mechanizm ograniczania dostępności. Powinna iść na
    > walkę z alkoholizmem ;-)

    > A akcyza w paliwie - to czysty podatek od luksusu. Jak już się pobiera
    > ją w takiej wysokości, to powinna iść na potrzeby tych co ją płacą.
    > Czyli na drogi.

    Albo rozbudowa gorzelni i rozbudowa dróg, albo walka z alkoholizmem i na
    przykład usuwanie skutków wypadków, tudzież ściganie piratów drogowych.
    Każdy kij ma dwa końce. ;)

    > Jak nie jak tak. Jednym z podstawowych elementów wpływających na rozwój
    > gospodarczy danego regionu, to dobra sieć drogowa...

    > Ciekawe jak, jakby nie było wpływów z paliwa. Po czym te autobusy by
    > jeździły? Po drogach gruntowych?

    Rozwój regionu - oczywiście że tak, absolutnie masz rację, ale miastu
    nadmiar samochodów szkodzi. Nie mogą wszyscy nimi jeździć, bo pod drogi i
    parkingi trzeba by było zburzyć połowę domów. ;) Teraz nawet połowa ludzi
    nie ma, a już są korki, które znacznie wydłużają czas dojazdu gdziekolwiek
    (no i to parkowanie na chodnikach, trawnikach i gdzie popadnie - takich
    ludzi powinno się rozstrzeliwać). W Niemcowni już wiele lat temu wyliczyli
    sobie, że utrzymywanie komunikacji miejskiej z budżetu miasta to najmniejsze
    zło, nawet chyba gdzieś miałem tytuły i autorów tych opracowań gdybyś
    chciał. A tak w ogóle to najlepszy jest tramwaj, autobusy też nieraz mnie
    wkurzają... ;)

    No a za miastem to już często nie ma wyjścia, ja np. jeżdżę do narzeczonej
    na trasie, na której zwinięto ruch pociągów pasażerskich, PKS chyba nigdy
    nie istniał, busiarze to piraci i strach do nich wsiadać, a na rowerze to
    wiadomo - jak ciemno albo pada to już nieprzyjemnie się jedzie. No i w
    takiej sytuacji niestety muszę autem... Zresztą stąd się znalazłem na tej
    grupie, bo skoro już jeżdżę to chcę to robić w miarę świadomie. ;)

    --
    pzdr, Eli