eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsckfb$cil$1@gioia.aioe.org> <rsf2qs$11mp$4@gioia.aioe.org>
    <rsj1c9$1duc$1@gioia.aioe.org> <rsn08e$i34$3@gioia.aioe.org>
    <rsr3tc$7ga$1@gioia.aioe.org> <rss9f8$djd$3@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rstt66$k3o$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rt33a2$1335$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rt7mo0$16c4$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rtbdpq$1vhu$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sat, 09 Jan 2021 13:51:15 +0100
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:f2KIO/4Y7F3+Ictt50w5teVdMf8=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1610196684 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 521 195.187.100.13:25058
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3432
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655128 pl.misc.telefonia.gsm:1095475
    [ ukryj nagłówki ]

    Eneuel <e...@g...cm> writes:

    >> ustawienie samolotu w osi pasa,
    >
    > Nie bajeruj -- ustawianie w osi zaczyna wiele kilometrów wcześniej
    > w oparciu o radiolatarnie+radiokompas.

    Owszem. Albo w oparciu o GPS. Ale gdy we mgle okaże się, że jesteśmy
    nieco z boku (przypomnę - widzialność w poziomie 400 m), to niestety nie
    jesteśmy jednocześnie w osi pasa, i trzeba coś z tym zrobić. A na to nie
    ma czasu w takich okolicznościach.

    Co innego gdybyś na wymaganej wysokości 120 m, 2000+ m przed progiem
    pasa (1800 m przed pierwszymi lampami) stwierdził, że jesteś z boku.
    Wtedy taki manewr nie jest problemem.

    To są podejścia nieprecyzyjne (NPA - Non-Precision Approach) z jakiegoś
    powodu.

    > Protasiuk (nie tylko on) był oskarżany o nieznajomość pracy
    > automatycznego pilota podczas ,,odchodzenia na drugi krąg''

    Było to tak samo istotne jak obecnie zeszłoroczny śnieg.

    > Raczej znanego -- wolał nie lądować po omacku... Był tuż przed pasem na
    > bezpiecznej wysokości, pewny swego położenia i zszedł nisko,

    ... poniżej dupuszczalnej wysokości minimalnej - zapewne znacznie
    poniżej i przy panującej kilkukrotnie mniejszej widoczności poziomej niż
    minimalna.

    > by zobaczyć
    > pas pomimo mgły a (jak wyżej napisałeś) sekunda lotu to kilkadziesiąt
    > metrów przed siebie, więc schodzenie w dól (nawet ze 100 metrów) musi
    > przesunąć lądowanie o kilometr czy dalej...

    Byłby głupi gdyby tak robił. Jeśli to nie jest oczywiste to nie wiem co
    jest.

    > Protasiuk chciał zobaczyć pas z wysokości 100 metrów i odlecieć, ale
    > nie wiedział, że mając 100 metrów na ODLEGŁOŚCIOMIERZU, jest nie nad
    > pasem czy tuż przed pasem, lecz nad jarem...

    Napisałem jak najprawdopodobniej było, a powyższej bajce przeczy
    wszystko, co w ogóle wiadomo o tej katastrofie. Wybacz, że nie mam tu
    nic do dodania, to przestaje być kwestią techniczną, a zaczyna
    religijną.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: