  • 111. Data: 2021-01-01 12:20:25
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rqq41s$2kb$...@g...aioe.org

    > W lesie są drzewa -- zasłaniają, odbijają...

    Zasadniczo auto stawia się na jakiejś przestrzeni wolnej od drzew.

    > Status to fajny program dobry nie tylko do GNSS.
    > Komercyjny GPS może być rozumiany różnie -- choćby L2C czy info z DGPS...

    Nie mam pojęcia, jakoś nigdy nie było okazji aby z tym tematem
    zaznajomić się bardziej.

  • 112. Data: 2021-01-03 01:34:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsn08e$i34$...@g...aioe.org

    > Ale zdaje się Ty nadal nie rozumiesz że flagi dla GNSS i SBAS są takie same...

    Akurat tego to Ty nie rozumiałeś.
    I nadal masz trudności -- nie 'flagi GNSS i SBAS', ale nieco inaczej.
    EGNOSS ma się nijak do Galileo -- startował jako wspomagacz do GPS.
    EGNOSS i Galileo mają flagę UE, bo i Galileo, i EGNOSS są w Europie.

    Galileo początkowo miał być budowany razem z Chińczykami i miał mieć
    własne wspomagacze -- miał obywać się bez EGNOSS, ale UE zarzuciła
    ten projekt i wspomaga się EGNOSSem jak GPS i GLONASS. Z planów
    wczesnego Galileo powstały plany Beidou.

    Za czasów Theresy May UK miało mieć (być może pomysł ten żył tylko
    przez chwilę) własny NSS z własnymi wspomagaczami, własnymi stacjami
    referencyjnymi i własnymi satelitami geostacjonarnymi, ale obecnie
    chyba ;) zarzucuno zupełnie te myśli... Być może techniczne problemy
    (akurat wówczas tylko część Galileo ,,zepsuła się'' -- bez Search and
    Rescue Service) Galileo sprzed paru lat były spowodowane buntem Brytyjczyków...

    > Przecie juz chyba ze 100 razy pisałem że jest Galileo.

    Cóż z tego, że pisałeś 100 razy, skoro myliłeś Galileo z EGNOSS?
    Masz flagi UE w części GNSS? Masz E1? -- Lcoś to GPS, Ecoś to
    Galileo. SBAS ma się nijak do tego, choć ma PRN podobnie jak GPS...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 113. Data: 2021-01-03 01:40:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsn0hp$olu$...@g...aioe.org

    > Zasadniczo auto stawia się na jakiejś przestrzeni wolnej od drzew.

    Daleko od ptaków? -- ale blisko do słońca... ;)

  • 114. Data: 2021-01-03 01:40:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsn07d$i34$...@g...aioe.org

    > Co to znaczy "drogi smartfon"

    ~2kpln, ale czasami mozna znaleźć tańszy.

    > aby spełniać wymienione kryteria? Poza tym pytanie o co
    > chodzi w tych geodezyjnych pozycjonerach - o specyficzny
    > rodzaj sprzętu czy tylko o oprogramowanie?

    Być może i sprzętu, i oprogramowania.
    Zalim ja geodeta czy rolnik/chłop?

    > Ale masz chyba jakieś swoje własne zdanie?

    Mam -- dlatego nie muszę mego szukać w necie.

    > A można wiedzieć czym ta "fatalność" się objawiała?

    Pomiędzy blokamia gubił się -- zwłaszcza we mgle czy podczas deszczu.
    Podobnie w lesie czy na cmentarzu, gdzie mial daleko do WiFi itp...

    > Zwykły. Numerek, czyli co?

    Numerek satelity.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 115. Data: 2021-01-03 01:42:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rs9htg$1nt6$...@g...aioe.org

    > To ty głupoty piszesz, no dobra - nie głupoty a masz
    > jakieś takie minimalne oczekiwania. Dla mnie jest
    > oczywiste że gdy włączam jakiś proces to wymagam aby
    > obsługiwany on był na 100% możliwości sprzętu, a nie
    > proces będzie się ślimaczył a procek daje kilka/kilkanaście
    > procent swoich możliwości. Gdzieś tu tkwi poważny błąd,
    > pytanie tylko czy zamierzany.. Bo i tu ,może istnieć
    > zjawisko powszechnie stosowanego i zamierzanego
    > "zubażania sprzętu".

    Nie każdy wykorzystuje komputery TYLKO do pisania m@ili i postów... ;)
    Zuchwalcy ;) obrabiają nawet grafikę i filmy/movies... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 116. Data: 2021-01-03 02:57:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsn03p$i34$...@g...aioe.org

    > Cała w nich różnica to tylko to że są faktycznie oddzielone,
    > czyli figurują w innej rubryce. Z tym Galileo to tak wygląda
    > że każdy satelita SBAS ma tak samo jak w GNSS swój nr (ID).
    > U mnie teraz widzę dwa z flagą Unii o numerach 123 i 136.

    To są geostacjonarne PRN EGNOSS -- wspomagacze GPS, nie osobne Galileo!!!

    Początkowo EGNOSS miał wspomagać GPS, później wspomagał także GLONASS,
    ale po aneksji Krymu doszło do schizmy (BObama wyklął SŁawrowa, SŁawrow
    wyklął BObamę) a teraz nie wiem, co wspomagają -- nie wiem, co z Soborem, ;)
    ale chyba także Galileo...

    GPS ma wspólną częstotliwość i PRN, GLONASS ma różne częstotliwości...

    Geostacjonarne PRN EGNOSS ślą poprawki.
    U mnie widoczny jest co najwyżej PRN 136.

    Galileo ma inne numerki -- przykładowo teraz u mnie o północy: PRN E02, PRN E07,
    PRN E25, PRN E11, PRN E20, PRN E12, PRN E33, PRN E19, PRN E24, PRN E04, PRN E18
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Galileo_(system_nawiga
    cyjny)

    U Ciebie w tej chwili będą widoczne inne Galileo, ale ~też tak dużo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 117. Data: 2021-01-03 12:21:34
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    cyjny)

    > U Ciebie w tej chwili będą widoczne inne Galileo, ale ~też tak dużo...

    Używasz jakichś nazw o których nawet nie słyszałem. Jest GNSS i jest
    SBAS, podobno każdy operator ma satelity w obu systemach, u mnie na
    telefonie widać tylko europejskie i ruskie obiekty SBAS.

  • 118. Data: 2021-01-03 12:22:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rsn07d$i34$...@g...aioe.org

    > ~2kpln, ale czasami mozna znaleźć tańszy.

    > Być może i sprzętu, i oprogramowania.
    > Zalim ja geodeta czy rolnik/chłop?

    Ale ciekawe czym to idzie. Widziałem taki pozycjoner u przedstawiciela
    energetyki, ale było to już jakiś czas temu, wtedy wskazania były
    koszmarnie niedokładne. Możliwe że dzisiaj maja już lepszy sprzęt

    > Mam -- dlatego nie muszę mego szukać w necie.

    > Pomiędzy blokamia gubił się -- zwłaszcza we mgle czy podczas deszczu.
    > Podobnie w lesie czy na cmentarzu, gdzie mial daleko do WiFi itp...

    Ale podobno miał super antenę GSM, tak że obszarem zasięgu bił
    wszystkich konkurentów. Jako jedyny producent chwalił się tym w
    reklamach.. Miałeś może okazje przekonać się że to prawda?

    > Numerek satelity.

    Chyba chodzi o dane z rubryki "ID"? Zresztą teraz i tak nie widzę bo w
    domu tego satelity nie widać a na zewnątrz leje deszcz. Nr podam przy
    najbliższej okazji.

  • 119. Data: 2021-01-03 12:23:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > (akurat wówczas tylko część Galileo ,,zepsuła się'' -- bez Search and
    > Rescue  Service) Galileo sprzed paru lat były spowodowane buntem

    Sam znasz ten program GpsTest. A w nim ani wzmianki w oknie głównym o
    "EGNOSS", flagi satelitów systemu GNSS i SBAS to faktycznie nie ich
    własne symbole a tylko flagi państw właścicieli danych satelitów. W
    objaśnieniach każą "EGNOS" utożsamiać z Unią Europejską. Natomiast
    "WAAS" z USA, "MSAS" z Japonią "SDCM" z Rosja itd. Tak więc niezupełnie
    się to zgadza z tym co napisałeś.

    > Cóż z tego, że pisałeś 100 razy, skoro myliłeś Galileo z EGNOSS?
    > Masz flagi UE w części GNSS? Masz E1? -- Lcoś to GPS, Ecoś to
    > Galileo. SBAS ma się nijak do tego, choć ma PRN podobnie jak GPS...

    Mam i teraz juz 101 raz o tym piszę. Nie pamiętasz już że pisałem także
    o E1 i L1?

  • 120. Data: 2021-01-03 12:24:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rs9htg$1nt6$...@g...aioe.org

    > Nie każdy wykorzystuje komputery TYLKO do pisania m@ili i postów... ;)
    > Zuchwalcy ;) obrabiają nawet grafikę i filmy/movies... ;)

    Ale co to zmienia w fakcie ze ma się do czynienia z jakimś g*nem które
    niektórzy postrzegają jako jedno z największych wynalazków ludzkości?