  • 101. Data: 2020-12-29 12:09:27
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.12.2020 o 13:47, Eneuel pisze:

    > Przewiń legendę w dół -- zobaczysz flagi SBAS, w tym Egnos.

    A te flagi to Unii i Rosji. Dokładnie takie same jak GNSS, tylko że w
    rubryce SBAS.

  • 102. Data: 2020-12-29 12:09:55
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "Eneuel" rsck58$83f$...@g...aioe.org

    > Kolejny przykład -- parę godzin temu [tamtemu i tamtym?] wyłączono ;)
    > mi ;) [Redmi?] wszystkie satelity Glonass i Beidou. GLONASS, GPS,
    > Galileo, EGNOSS?... Owszem...
    >
    > -=-
    >
    > Pytanie ciśnie się pod palce:
    >
    > - Masz Trybunie Galileo czy nie mas w swej Motce?
    >
    > SBAS z kółeczkiem żółtych gwiazd na błękitnym tle (~flagą UE) to
    > EGNOSS, nie Galileo. PRN136 to geostacjonarny satelita EGNOSS.
    >
    > Możesz zobaczyć tę stałą pozycję PRN136 tutaj:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ne
    c.android.qzss.gnssview&hl=pl&gl=US

    > Wszystkie SBAS są na południu, bo są nad równikiem, bo tylko tam
    > (na konkretnej wysokości) jest jedyna orbita geostacjonarna,
    >
    > -=-
    >
    > Pisałes też o widzeniu satelity japońskiego -- SBAS czy nie?

    Mogę odpowiedzieć tylko na to jak to wygląda programie gps test, a w nim
    SBAS i GNSS maja takie same flagi.

    Nie, japońskie są tylko GNSS.

  • 103. Data: 2020-12-29 12:10:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.12.2020 o 13:53, Eneuel pisze:

    > Przewiń legendę -- zobaczysz flagi SBAS.

    Źle napisałem - nie flaga Galileo czy Glonass a flaga Unii i ruska

  • 104. Data: 2020-12-30 23:33:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsf2qs$11mp$...@g...aioe.org

    > Źle napisałem - nie flaga Galileo czy Glonass a flaga Unii i ruska

    Fajnie, że to wreszcie pojąłeś. Masz tedy Galileo czy nie masz w swej Motce?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 105. Data: 2020-12-31 00:01:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsf2q2$11mp$...@g...aioe.org

    > Mogę odpowiedzieć tylko na to jak to wygląda programie
    > gps test, a w nim SBAS i GNSS maja takie same flagi.

    SBAS są oddzielone.
    SBAS wchodzą w skład GNSS, ale są oddzielone i mają
    swe numerki. 136 to nie jest Galileo, lecz EGNOSS.
    PRN to niekoniecznie GPS.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 106. Data: 2020-12-31 00:02:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsf2ng$11mp$...@g...aioe.org

    > A konkretnie co to za sprzęt co to potrafi?

    SF masz niemal w zwykłym smartfonie; DF masz w droższych,
    zaś statyczne pomiary to domena geodetów chociażby i ich
    raczej drogich pozycjonerów...

    > Bo chyba nie jest to jakiś bzdurny telefon?

    > W lesie nie ma problemów. Z blokami nie próbowałem, mgła,
    > deszcz i chmury wydają się nie mieć znaczenia.

    U mnie mają największe znaczenie po ścianach
    czy zadaszeniach i konstelacjach...

    > Aczkolwiek leżąc na kanapie zaobserwowałem że gps raz
    > łapie fixa szybciej raz wolniej, jednak nie mam pojęcia
    > za czego sprawą tak sie dzieje. Być może faktycznie
    > chodzi o warunki atmosferyczne..

    SNR, konstelacja...

    > Niby moje użytkownika zdanie jest gorsze niż coś znalezione w necie?

    Swego nie znajduję w necie -- Twoje znajduję. ;)

    > Jasne, jednak tak bezproblemowego i wygodnego
    > telefonu to jeszcze nie miałem. W kwestii GPS
    > nie imponuje niczym.

    Asus Max niemal do końca nie sprawiał kłopotów -- ale
    odbiorniki GNSS miał fatalne!

    SBAS czy zwykły? Podaj numerek.
    Masz Galileo czy nie masz?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 107. Data: 2020-12-31 00:03:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rqq41s$2kb$...@g...aioe.org

    > Ruch = precyzja pozycjonowania. Proponuję sprawdzić
    > np na pozycjonerze i gdzieś w lesie dochodzić do
    > zaparkowanego i spozycjonowanego auta. 50m, 30,10,
    > 1m, stop, stoisz i po chwili postoju pokazuje że
    > nie jesteś już przy aucie a gdzieś obok.

    W lesie są drzewa -- zasłaniają, odbijają...

    > Sorry, to nie program "GPS Test" miałem na myśli
    > a "GPS Status". Nie wiem gdzie bo nawet nigdy bym
    > nie pomyślał o jakichś komercyjnych GPSach, ten
    > w wersji free w zupełności mi wystarcza. Natomiast
    > gdybyś był sprawą zainteresowany to polecam ww GPS
    > Status.

    Status to fajny program dobry nie tylko do GNSS.
    Komercyjny GPS może być rozumiany różnie -- choćby L2C czy info z DGPS...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 108. Data: 2021-01-01 12:12:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rsf2q2$11mp$...@g...aioe.org

    > SBAS są oddzielone.
    > SBAS wchodzą w skład GNSS, ale są oddzielone i mają
    > swe numerki. 136 to nie jest Galileo, lecz EGNOSS.
    > PRN to niekoniecznie GPS.

    Cała w nich różnica to tylko to że są faktycznie oddzielone, czyli
    figurują w innej rubryce.  Z tym Galileo to tak wygląda że każdy
    satelita SBAS ma tak samo jak w GNSS swój nr (ID). U mnie teraz widzę
    dwa z flagą Unii o numerach 123 i 136.

  • 109. Data: 2021-01-01 12:14:54
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rsf2ng$11mp$...@g...aioe.org

    > SF masz niemal w zwykłym smartfonie; DF masz w droższych,
    > zaś statyczne pomiary to domena geodetów chociażby i ich
    > raczej drogich pozycjonerów...

    Co to znaczy "drogi smartfon" aby spełniać wymienione kryteria? Poza tym
    pytanie o co chodzi w tych geodezyjnych pozycjonerach - o specyficzny
    rodzaj sprzętu czy tylko o oprogramowanie?

    > U mnie mają największe znaczenie po ścianach
    > czy zadaszeniach i konstelacjach...

    > SNR, konstelacja...

    Albo sprzęt który działa jak chce.

    > Swego nie znajduję w necie -- Twoje znajduję. ;)

    Ale masz chyba jakieś swoje własne zdanie?

    > Asus Max niemal do końca nie sprawiał kłopotów -- ale
    > odbiorniki GNSS miał fatalne!

    A można wiedzieć czym ta "fatalność" się objawiała? Bo np u mnie Acer
    miał bardzo głupi zwyczaj długiego łapania FIXa. Niżej minuty nigdy nie
    zeszedł. To właśnie ta wada sprawiła że leży dzisiaj w szufladzie mimo
    tego że w innych sprawach zasługiwał na miano dobrego telefonu

    > SBAS czy zwykły? Podaj numerek.
    > Masz Galileo czy nie masz?

    Zwykły. Numerek, czyli co?

  • 110. Data: 2021-01-01 12:15:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rsf2qs$11mp$...@g...aioe.org

    > Fajnie, że to wreszcie pojąłeś. Masz tedy Galileo czy nie masz w swej
    > Motce?

    Ale zdaje się Ty nadal  nie rozumiesz że flagi dla GNSS i SBAS są takie
    same...  Przecie juz chyba ze 100 razy pisałem że jest Galileo.