  • 71. Data: 2020-12-21 13:43:13
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rrp7eh$18p9$...@g...aioe.org...
    "J.F." 5fd274a8$0$539$6...@n...neostrada.pl

    >Pisałeś o tym i wyjaśniliśmy ;) sobie, że:
    > - xDOPy to wiarygodność syntetyczna/teoretyczna
    > - byłeś pod daszkiem i raczej ;) odbierałeś odbicia

    Spod daszku wyjechalem, a pozycja nadal szalala po okolicy.

    >Nie masz dokładnej odległości satelita-odbiornik, ale
    >jakiś pierścień. Gdy nałożysz pierścień na pierścień
    >(wskazania od dwóch satelitów) dostaniesz nie punkt,
    >ale jakiś czworokąt... Itd...
    >https://geoforum.pl/upload/122_1.jpg

    Nie mam odleglosci od satelity, tylko roznice czasu przelotu sygnalow
    od roznych satelitow.

    Sygnal z jednego satelity nic nie daje, sygnal z dwoch - wyznacza
    hiperboloide w przestrzeni, z trzech - jakas linie na styku dwoch
    hiperboloid, z ktorej mozna juz pozycje wyznaczyc, o ile zalozyc, ze
    odbiornik jest na wysokosci 0 n.p.m.
    Z czterech - podaje juz pozycje, ale jedną, bez mozliwosci okreslenia
    bledu.
    I dopiero wiecej sygnalow umozliwia okreslenie bledu, jesli sygnaly
    nie pasuja do siebie.
    No chyba, ze obserwowali blad/pozycje w czasie, i wyciagali wnioski.

    A tu sygnalow bylo duzo, odbiornik wyliczyl DOP maly, a naprawde byl
    duzy.
    Kiepsko zmierzyl, albo kiepsko wyliczyl blad.

    J.

  • 72. Data: 2020-12-21 13:49:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rri0cr$58c$...@g...aioe.org

    > W aplikacji, którą poleciłeś.

    Nie ma, w nim satelity SBAS oznaczone są flagami. Oczywiście w polu -
    "satelity systemu augmentacji".

    > Na stałe? -- PRN136 raz za razem wyłączają... ;) Dlatego pytam...

    Na stałe, zawsze jest tam coś widoczne,. Oczywiście poza domem.

    > SBAS to nie Galileo czy Glonass -- to
    > geostacjonarne wsponagacze; w Europie to Egnos.

    A jednak oflagowane są tak jak stoi powyżej.

    A może ten program gps test jest jakiś zwichrowany i ma błędne opisy?

    > SDCM -- konkretnie jaki?
    > https://geoforum.pl/strona/46813,46834,47148,47146/g
    nss-systemy-nawigacyjne-sbas-sdcm
    >    System of Differential Correction and Monitoring

    Nie widzę takiego skrótu w tym programie. Jest GNSS i SBAS z odnośnikami.

    > -=-
    >
    > Jak to jest, że widzisz naraz kilka SBAS, ale masz słabą dokładność GNSS?
    >
    > Sprawdziłem jadąc samochodem -- podczas jazdy wskazania nie są ani
    > dokładniejsze, ani mniej dokładne niż podczas postoju na skrzyżowaniu. ;)
    > (nie widzę stosownej ko_relacji)

    Nawet nie mam pojęcia jak taką dokładność zmierzyć.  Skąd Twój wniosek
    że jest słaba?

    Proponuje jeszcze poróżnicować, np w dojściu do zaparkowanego gdzieś auta.

    > -=-
    >
    > Tu widać położenie satelitów GNSS, także SBAS:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ne
    c.android.qzss.gnssview&hl=en_IE
    > Tu:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ga
    lfins.gnss_compare&hl=en_US&gl=US
    > masz porównanie GPS do Galileo.
    >
    > Trochę mi żal, że nie mam ani Galileo, ani DF -- marketing
    > [i zarządzanie?] czy brak mocy obliczeniowych bądź brak anten?...
    >
    > Poco X3 ma choć Galileo... Nie kosztował więcej niż RN9P...
    >
    > Nie narzekam na dokładność mego GNSS (ustawiłem kreślenie
    > śladu w Osmandzie na minimum 5m i mam ładny, ciągły ślad)
    > ale wolałbym mieć także Galileo, bo czasami GPS nie daje
    > pozycji... Czasami widzę tylko Glonass...

    Zapewniam Cię że nic nie tracisz nie mając Galileo. Nie znam "DF" ale
    pewnie z powodu jego braku też nie należny rozdzierać szat.

  • 73. Data: 2020-12-21 13:50:08
    Temat: Re: Sat transmitters SBAS
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.12.2020 o 13:54, Soeralgenos Tamosoll pisze:
    > trybun <M...@j...cb> wrote...
    >

    > Co to za BANIALUKI!
    >

    > EGNOS kryjący jevvRope, to stacjonarne trabanty:
    > Inmarsat, SES i Astra.

    Szuflandia, czy najlepsze kasztany są na Placu Pigalle?

  • 74. Data: 2020-12-21 13:51:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > że dyskom przydzielane są inne zadania... Jest jeszcze GPU... Może
    > mieć swój szybki RAM, może dzielić RAMki z CPU, może mieć bardzo
    > szybką magistralę PCIe, może trochę wolniejszą...
    >
    > Co z tego, że kolejne DDRx dają czadu na coraz wyższych
    > częstotliwościach, skoro dają też coraz więcej pustych cykli...
    >
    > Magia icośtamów? -- jasne, że do wykorzystania i11 ;)
    > trzeba dobrych obciążników... Do pisania na grupach
    > wystarczą aż nadto Atomy ubiegłej dekady...
    >
    > Niektórzy ;) ludzie wiedzą, że na co dzień nie potrzebują i9-10900...

    Co by nie było to groteskowo wygląda np skanowanie wirusowe na kompie,
    kiedy to proces ślimaczy się na potęgę a zajecie procesora stoi na 10%,
    RAMu na 40.. Takimi technologiami to my nie podbijemy kosmosu.

> [...]
    >
    > Można mi wierzyć lub nie -- C2D@2GHz z 4GiB DDR2 wystarcza mi w
    > zupełności
    > do wielu zadań, w tym do drobnej grafiki pod PS/CC. Jeno... Potrzebuje
    > rozgrzewki ;) bez której niechybnie padnie... Gdy pracuje kilka minut
    > i słychać wentylator -- można odpalić jakieś filmy...
    >
    > Odpalam go wraz z programem uruchamiającym wentylator...
    > (który wyłączam po rozgrzewce laptopa)
    > Ale z hibernacji czy uśpienia laptop wypełza bez tego programu...
    >
    > Wąskim gardłem jest tak naprawdę brak RAMek -- gdyby tak można
    > było wstawić 16GiB... Ale kilkanaście lat temu 4GiB wystarczało

    Pamięć dużo łatwiej zająć niż procesor, tymczasem wielu użytkowników tak
    ma namieszane reklamami pod kopulą że lekką ręka wywalają i 2000zł za
    procek... po to aby mieć "szybszy" komputer.. Jak dla mnie jedynym
    namacalnym faktem zwiększenia prędkości miedzy starym Pentium4 a
    dzisiejszym dwurdzeniowcem jest szybsza instalacja Linuksów, i to sporo
    szybsza. Natomiast przy instalacji Windows nie sposób różnica jest
    praktycznie niezauważalna.

  • 75. Data: 2020-12-21 13:51:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rqsv75$k6$...@g...aioe.org

    > U mnie:
    > - czasami i5 7200U okupuje 100%,
    > - natomiast C2D zazwyczaj ;) okupuje 100%,
    > - ale netbookowy Atom rzadko schodzi ze 100%...

    I taki procesor dla mnie by był w sam raz. Jednym słowem, jak już płacę
    za coś to żeby była  możliwość wykorzystania towaru w 100u%tach.

  • 76. Data: 2020-12-21 18:10:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 21.12.2020 o 05:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "trybun" rri0e5$58c$...@g...aioe.org
    [...]

> [...]

    >kompie, kiedy to proces ślimaczy się na potęgę a zajecie procesora
    >stoi na 10%, RAMu na 40.. Takimi technologiami to my nie podbijemy

    No bo dajesz przyklad, ktory szybkiego systemu plikow wymaga, a nie
    szybkiego procesora.
    Choc przeszukanie pliku pod katem jednego z paru tysiecy wirusow ...
    moze troche dociazyc procesor.

    Chcesz dociazyc procesor - potrzebujesz program obliczeniowy.
    Tylko malo kto teraz ma potrzebe cos liczyc.

    Ciekawe jak tam np Cyberpunk - rozgrzewa procesor, czy nie ..

    A do czego nie dostarcza ?
    Ja mam otwartych kilkadziesiat stron w firefox ... i 20GB RAM system
    alokuje.

    Dziwne.
    A bez rozgrzewki nie zadziala ?

    J.

  • 77. Data: 2020-12-22 02:26:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fc8ebb7$0$554$6...@n...neostrada.pl

    > Niby GPS oparty o jedną L1 dać może 5mm, ale nie w galopującym smartfonie...

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sc
    iencewithandroid.precisiongpsfree&gl=PL

    Nie twierdzę, że tak można dostać 5mm, ale pobawić się warto...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 78. Data: 2020-12-23 01:57:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5fe09862$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > Spod daszku wyjechalem, a pozycja nadal szalala po okolicy.

    Jest tak zazwyczaj -- fiksowanie trwa dłużej niż ułamek
    sekundy. (choć niby częstotliwość nośna jest duża)

    > Nie mam odleglosci od satelity, tylko roznice czasu
    > przelotu sygnalow od roznych satelitow.

    Już wyjaśniliśmy sobie -- masz odległości od satelitów.

    > Sygnal z jednego satelity nic nie daje, sygnal
    > z dwoch - wyznacza hiperboloide w przestrzeni,
    > z trzech - jakas linie na styku dwoch

    Już wyjaśniliśmy sobie latem 2019 r. -- 4 zmienne i 4 równania.
    (3 odległości i 1 czas -- różnica między Twoim czasem i czasem
    GPS czy innym GNSS)

    > hiperboloid,

    Już wyjaśniliśmy sobie -- sfery.
    Te sfery przecinają się blisko Ziemi (i tylko te bliskie
    przecięcia nas interesują) i daleko Ziemi... (daleko
    a wskazywana pozycja szybko zmienia się)

    > z ktorej mozna juz pozycje wyznaczyc, o ile zalozyc,
    > ze odbiornik jest na wysokosci 0 n.p.m.

    > Z czterech - podaje juz pozycje, ale
    > jedną, bez mozliwosci okreslenia bledu.

    Wiele źródeł błędu znamy. (choćby błędy zegarków
    satelitowych względem czasu GPS czy innego GNSS)

    > I dopiero wiecej sygnalow umozliwia okreslenie
    > bledu, jesli sygnaly nie pasuja do siebie.

    Niezupełnie. ;) Weź sytuację, gdy masz TYLKO 4 satelity -- DOPy
    są nadal raportowane. DOPy są wyliczane teoretycznie. Można je
    wyliczyć także dla przyszłości, o czym Ci pisałem latem 2019 r.
    (podałem Ci link do stosownej aplikacji i stosownej strony WWW
    ukazujących DOPy z przyszłości)

    > No chyba, ze obserwowali blad/pozycje w czasie, i wyciagali wnioski.

    > A tu sygnalow bylo duzo, odbiornik wyliczyl DOP
    > maly, a naprawde byl duzy. Kiepsko zmierzyl, albo
    > kiepsko wyliczyl blad.

    Wyliczając xDOPy, nie wiedział, że pracuje na odbiciach.
    Mógł co najwyżej wprowadzić poprawki stacji referencyjnych
    (wpływ powietrza) itp...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 79. Data: 2020-12-23 01:58:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rrq5os$1lhd$...@g...aioe.org

    > I taki procesor dla mnie by był w sam raz. Jednym
    > słowem, jak już płacę za coś to żeby była możliwość
    > wykorzystania towaru w 100u%tach.

    Wg mnie taki laptop można qpić za kilka dych pln.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 80. Data: 2020-12-23 01:59:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5fe0d6f5$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > Chcesz dociazyc procesor - potrzebujesz program obliczeniowy.
    > Tylko malo kto teraz ma potrzebe cos liczyc.

    Niedawno (~przed godziną) obciążałem i5 7200U na 100% przez
    parę minut... (przez kilka kwadransów na ~40% itp...)

    > Ciekawe jak tam np Cyberpunk - rozgrzewa procesor, czy nie ..

    > A do czego nie dostarcza ?
    + A do czego nie wystarcza?

    Do WIELU zadań... Do większości... ;)

    > Ja mam otwartych kilkadziesiat stron
    > w firefox ... i 20GB RAM system alokuje.

    Mnie w Acerze starcza 12GiB:
    - 24 strony w Operze
    - VBox
    - 5.3GiB wolnej RAMki
    - różne drobnostki

    > A bez rozgrzewki nie zadziala ?

    Zadziała, ale niechybnie padnie po odpaleniu jakiegokolwiek
    (w Operze bądź FireFoxie czy w czymkolwiek) filmu.

    --