  • Data: 2020-11-12 19:49:08
    Temat: Re: A gdyby tak laser wystrugać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2020-11-10 o 14:44, J.F. pisze:

    >tzw "fibery" to lasery półprzewodnikowe tam pompowanie jest za pomocą
    >diody laserowej. One maja moc kilku kW.

    Czyli jesli dobrze sie domyslam - to sa raczej lasery na ciele stalym,
    jak neodymowe, bo liczy sie osrodek laserujacy, a nie pompowanie.

    Ale i tak jestem zdziwiony, bo wychodzi na to ze uskladali tam grube
    kW w diodach laserowych (niekoniecznie jednej), i sprawnosc te diody
    maja wysoka.
    Pytanie o sprawnosc lasera to jest trudne pytanie :-)

    No ... to moze taki laser "wystrugac" latwo, tylko trzeba gdzies taki
    "fiber" kupic :-)

    J.