    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: AB=47
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5e58370c$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5e583fbc$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5840a6$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e584130$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5e584965$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1a0oo4ebx8737.1bnrw2j75r28w$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kksxe1e9ufjj$.c854npfyt52f$.dlg@40tude.net>
    Date: Sat, 29 Feb 2020 12:12:45 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > A ulice podales ? Dluga, krotka ?

    Podałem. Jak już koleś się zapierał, że bez tego karetki nie będzie,
    to odczytałem z tablicy autobusu. Ale on dalej awanturował się o numer.

    > Przeciez to prawo ustalone na podstawie amerykanskich i unijnych
    > doswiadczen, a nie polskich.

    To jest bardzo fajna sprawa, taki jednolity numer alarmowy jak 112.
    Jak dajmy na to pęknie rura na ulicy, woda zacznie podmywać jezdnę,
    to można tam zadzwonić i zgłosić. Ja bym na przykład nie wiedział,
    jaki jest telefon do służby od rur. Ale ten numer nie jest *zamiast*,
    tylko obok innych numerów. Niemcy mają unijny 112, ale też 110 na
    policję -- i nie wyobrażaja sobie inaczej. Ci co u nas wprowadzają
    zmiany pochodzące z innych krajów, po prostu niczego nie rozumieją,
    nie wiedzą o co chodzi i po co to jest.

    > Moze po prostu coraz wiecej zgloszen jest takich, ze
    > "gdzie jestem - pod Tesco. No jak gdzie - w Londynie".

    Jaki z tego wniosek? Ze trzeba przez kwadrans dopytywać w kółko o
    adres sklepu? Błędny. Tu jest pole do działania dla inteligentnych
    ludzi potrafiących stworzyć system podpowiedzi dla słuchawkowego
    na infolinii. Po kilku pytaniach typu "linia autobusowa", "przystanek
    metra", charakterystyczne elementy panoramy, da się ustalić adres.
    W takim Londynie żyje mnóstwo ludzi kompletnie nie znających miasta.

    > Albo "wypadek na drodze ... Wroclaw-Warszawa"
    > Teraz ekspresowka, to nawet trudno powiedziec jakie miasto ostatnio
    > mijalem. A slupek km pechowo o 500m .. tylko znow trzeba gdzies miec
    > spisane gdzie te slupki stoja ...

    To moja wina, że nie wiem przy jakim słupku jestem? W razie potrzeby
    powiem co wiem -- ile czasu jadę, co ciekawiego widziałem z okna itp.
    Ale tu jest łatwiej -- w samochodzie zawsze jeżdżę z nawigacją, więc
    dużo moge opowiedzieć na temat okolicy.

    --
    Jarek