    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: AMD 3900X
    Date: Thu, 9 Jul 2020 22:14:36 +0200

    On 09/07/2020 22:04, Oli wrote:
    > Nawet nie wiedziałem, że są serwery na bazie AMD. Nie potrzeba mi
    > serwera do setki równolegle procesów o małym użyciu procesora Ale
    > potrzeba mi komputera, ze swoim pierwotnym przeznaczeniem (compute), do
    > obliczeń. Obliczenia trwać mają przez miesiąc 24 h/d na 12 rd.

    Nic nie rozumiem. Jeśli coś liczysz to to się *musi* zrównoleglić do
    AKURAT 12 rdzeni w jednym CPU? To cecha algorytmu? A nie może to być coś
    znacznie tańszego, ale np. dwuprocesorowego, gdzie sumarycznie wyjdzie
    szybciej niż jeden drogi cpu?

    > MB/rd , AMD 3900X 5.3 MB/rd. Intel przy moich obliczeniach znacznie
    > spowalnia gdy wykorzystuje wszystkie rdzenie, amd niewiele spowalnia (
    > na 3700X). Chcę sprawdzić jak zachowa się 3900X.

    Jeśli się dobrze rozprasza, to nie lepiej było by brać kilka komputerów?