    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR po latach
    Date: Fri, 19 Nov 2021 17:08:00 +0100
    <sn5ul0$2vi$1@dont-email.me> <2...@m...lan>
    <sn602a$cil$1@dont-email.me> <20211118180102.29f911cc@mateusz>
    <sn61hi$q5d$1@dont-email.me> <20211118182857.67ab36fc@mateusz>
    <sn632k$7cr$1@dont-email.me> <20211118191941.5cd5cbc8@mateusz>
    <sn66n0$2i0$1@dont-email.me> <20211118203536.2ed957df@mateusz>
    <sn6bgf$5pm$1@dont-email.me> <20211118214712.2347ccca@mateusz>
    <sn6f8o$12m$1@dont-email.me> <20211119093345.0e62a54a@mateusz>
    <sn7q4k$h5i$1@dont-email.me> <20211119105943.6fa6106a@mateusz>

    On 19/11/2021 10:59, Mateusz Viste wrote:
    > Nie, jesteś po prostu cham i krzykacz

    Pełna zgoda.

    , a zamiast merytorycznych
    > argumentów

    Których tu kilka podałem.

    > wolisz naubliżać zza anonimowego nicka.

    Mój nick nie zmienił się od 20 kilku lat. Trudno o coś mniej
    anonimowego, wystraczy śladowa ilośc woli.

    > Nie dziwię się, bo
    > to częste w tej branży.

    Nie spotykam się na codzień z ludzmi uważającymi że goto to coś lepszego
    od RAII, więc wypacz napływ emocji. Czuję się tak samo podekscytowany,
    jak ktoś kto wykopuje dinozaura.

    > Bo ja niczego nie bronię.

    Wymyslasz jak obejśc rozwiązania gotowe, robiąc takie same, tylko
    znacznie gorsze. Nie uzasadniasz dlaczego (albo inaczej: uzasadnienie
    jest poniżające). Bronisz więc tak naprawdę faktu, że każdy program da
    się napisać w innym języku. Gubiąc po drodze wszytkie zalety jakie
    istnieją z generalizacji, skupiajac się na bezsensownych przykładach i
    uważając e statystyka bezpieczeństwa kodu nie ma znaczenia.

    > Ja tylko pytam o rozwinięcie twojej tezy "C++
    > jest najlepsze w embedded" na konkretnych przykładach.

    Nie jest najlepze w embedded, nigdzie taka teza nia padła.

    Ale.

    Padła teaz: jesli już musisz uzywać C w embedded to nie ma ani jednego
    powodu dla którego to nie powinien być C++ lub jego fragment.

    > C++ to jednak nieco szerszy temat niż tylko RAII i szablony.

    Nie ma obowiązku używania czegokolwiek, co nie jest optymalne do
    problemu jaki rozwiązujesz.

    Nie ma też obowiazku używania czegokolwiek optymalnego do problemu, ale
    to już jest odpierniczanie byle jak.

    > Jak
    > rozumiem, sugerujesz używanie C++

    W miejscach gdzie rowiązuje problemy lepiej niż żałosne goto. I w
    tysiącu innych miejsc, gdzie pomaga utrzymać bezpieczeństwo.

    > "tak, jak by to było C, z dodatkiem
    > dwóch-trzech nowości bo przecież to darmo jest". Ja uważam takie
    > podejście ze nieodpowiedzialne, bo jeśli używam narzędzia do poważnych
    > zastosowań, to muszę panować nad nim w 100%

    Gdybyśmy rozmawiali o technologi wymysolnej wczoraj, to bym się zgodził.
    Rozmawiamy o technologi będącej na rynku do 30 lat, które najzwyczajniej
    przespałeś i teraz dorabiasz głupie filozofie "jest niepewna" itd.
    Chowasz swoją ignorancję za głupimi argumentami.

    Uzywamy tego, co jest wygodniejsze, bezpieczniejsze, prostsze.

    RAII spełnia te założenia, goto nie.

    W połowie lat 90 mogło nie spełniać. Od tamtego czasu było dość wolnych
    wieczorów, aby poczytać jakąś ksiązkę o C++.

    > aby nie dać się zaskoczyć
    > jakimś nieznanym zachowaniem.

    Nie ma nieznanych zachowań w RAII na poziomie o którym dyskutujemy.
    Wymyślasz problemy które nie istnieją. To czysta, pusta ideologia "nie,
    bo nie".

    > To trochę tak, jakbyś doradzał pilotowi
    > lecieć samolotem z milionem gałek, bez znajomości większości z nich

    Jesli nie wiesz do czego te gałki to faktycznie lepiej lecieć w balonie.

    Chyba nie zakładasz, że komuś kto nie ma pojęcia o C++ polecam jego
    używanie? Polecam *zapoznanie* się.

    Na szczęscie Arduino, nie patrząc na kiepskie opinie wszelakich
    Mateuszy, wproawadziło ten C++ prosto w środek hobbystycznego dziargania
    embedded, dzieki czemu poglądy o goto i #define mają szansę szybko wymrzeć.

    > ("bo te trzy tutaj po lewej załatwią większość sytuacji, a tych innych
    > po prostu nie dotykaj"). A potem okazuje się, że drugi pilot zna inny
    > zestaw gałek i tak sobie dłubią każdy w inny sposób i wpadają we własne
    > pułapki.

    Typowe brednie z ignorancją w tle.

    Od 30 lat dłubiemy kod w C++, produkcyjnie, na szeroką skalę.

    A tu się uchowali jezcze ludzie, którzy nie potrafią wyjśc z asemblera i
    nawet majac nowoczesne języki programowania, muszą używać goto, no bo
    jak inaczej.

    Powiedz że żartujesz i to wszystko to tylko głupi trolling, bo nie
    wierzę własnym oczom, że to nie jest połowa lat 90.