  • Data: 2020-06-27 13:06:15
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy i RCD
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-27 o 10:16, Izaura pisze:

    > W ukladzie z uziemionym przewodem N, bezpieczenstwo opiera siem na
    > samoczynnym wylaczeniu zasilania w okreslonym czasie, zaleznym od
    > warunkow srodowiskowych. W przypadku zasilania z agregatu, ktory z
    > zalozenia ma dosc duzom impedancje, nie zawsze jest to mozliwe. Poza
    > tym, kazda rekonfiguracja przedluzaczy, dodatkowo zmieniala by te warunki.

    OK, mogę się zgodzić w przypadku agregatu przenośnego. Ale jak sprawa
    wygląda w przypadku agregatu stacjonarnego, zwykle większej mocy,
    zasilającego awaryjnie dosyć sztywną sieć stacjonarną, w której sporo RCD.

    > Uklad z izolowanym przewodem N jest tozsamy z zasilaniem odbiornikow
    > przez transformator separacyjny i podlega tym samym wymogom w zakresie
    > ochrony przed porazeniem, (okresowa kontrola stanu izolacji) a w
    > zasadzie, pradu uplywu.

    Swoją drogą, już kilka razy spotkałem się z maszynami z USA, zasilanymi
    przez trafa separacyjne mocy i po 100 kW. I regułą było że punkt
    neutralny nie był do niczego podłączony.

    Jak w obydwu powyższych sytuacjach ma zadziałać RCD, kiedy nie ma prądu
    doziemnego ? Chyba nie do końca rozumiem o co chodzi z tym pierwszym i
    drugim uszkodzeniem w sieci IT.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem