    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Agregat prądotwórczy i RCD
    Date: Sun, 28 Jun 2020 08:32:14 +0200

    W dniu 2020-06-28 o 00:18, Izaura pisze:

    > Sprawa siem komplikuje i to znacznie...
    >
    > Ochrone przed porazeniem realizuje siem przez samoczynne wylaczenie
    > zasilania w okreslonym czasie wylacznikami nadpradowymi a w sytuacji
    > braku mozliwosci spelnienia tego warunku, calosc obejmuje siem
    > dedykowanom sieciom PE, ktora realizuje ochrone przez obnizenie napiecia
    > dotykowego do okreslonej wartosci.
    >
    > RCD to trzeciorzedna ochrona, uzupelniajonca...
    >
    > https://www.elektro.info.pl/artykul/systemy-gwaranto
    wanego-zasilania/56610,dobor-mocy-zespolu-pradotworc
    zego-czesc-2-1?

    I się dowiedziałem że:

    "Pomiar impedancji pętli zwarcia w instalacji zasilanej przez ZP jest
    trudny do praktycznego wykonania z uwagi na zmieniającą się w czasie
    zwarcia reaktancję generatora i brak dostępnych na rynku przyrządów
    pomiarowych pozwalających na wykonanie takiego pomiaru."

    To znaczy że pętla zwarcia *jest możliwa*, działa skutecznie ale trudno
    ją mierzyć.

    > Nie musi byc podlaczony... bywa, ze punkt N w ogole nie istnieje a siec
    > zasilajonca jest polonczona jedynie w trojkont, 3 x 400[V]  i z
    > transformatora zasila siem automatyke na 230[V].

    > Zapewne poeta mial na mysli sytuacje, ze jedno powstaje w agregacie,
    > przed roznicowkom a drugie po stronie odbiornikow. :)

    Skomplikowane to i tak mało prawdopodobne, że MZ RCD tracą sens.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem