eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAku do UPSRe: Aku do UPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.134
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Aku do UPS
    Date: Fri, 29 Aug 2025 11:17:55 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <108rr83$3r8$1@news.chmurka.net>
    References: <108alrl$kd8$1@news.chmurka.net> <108h6o6$p47$1@news.chmurka.net>
    <108kl0b$n9f$2@news.chmurka.net> <108kpms$pu$1@news.chmurka.net>
    <wl2ciekair24$.1kqvpj5lxm6ik$.dlg@40tude.net>
    <108ktkh$8be$1@news.chmurka.net>
    <6nxmqefmn5c.18p4czz78861f$.dlg@40tude.net>
    <108kurt$aco$1@news.chmurka.net>
    <odolm2c08kzp$.1kpirtzsoqfte.dlg@40tude.net>
    <108miao$59g$1@news.chmurka.net>
    <ph1dra92onfi$.6aze3bcl1ql5.dlg@40tude.net>
    <108nu9g$hb2$1@news.chmurka.net>
    <j...@4...net>
    <108qa0s$out$1@news.chmurka.net>
    <14999059anmzl.kg3224pz676p$.dlg@40tude.net>
    <108rpta$2gc$1@news.chmurka.net>
    Reply-To: j...@o...pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 29 Aug 2025 09:17:55 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.134"; logging-data="3944";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:9m8cMhsZzkqA0arG+/glvOmr+Rk=
    sha256:7X4wPQO2IGBRlA9/cg9rYiKOOKphgIexJ5b2cEOjLII=
    sha1:wLYNDFcLylkhl19YY/xK+chLjR4=
    sha256:GxhuAlQwiZTkxLRj01vG/o4SROIrOGOfH+ZZNcbNmQc=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <108rpta$2gc$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:799152
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 29.08.2025 o 10:54, ??x??(R)?? pisze:
    > W dniu 29.08.2025 o 10:31, J.F pisze:
    >
    >>>> A ciekawe, ile ma akumlator w samochodzie.
    >>>> Np w czasie postoju z włączonym silnikiem,
    >>>> albo po parkowaniu w gorący, słoneczny dzień,
    >>>> albo po takim parkowaniu, jak to samochód z akumulatorem w kabinie.
    >>> W samochodzie obecnie ECU ma za zadanie ładować aku znacznie mniejszym
    >>> prądem przy wyższej temperaturze. Wiem, bo zamontowałem sobie woltomierz
    >>> LED i to widzę. W zimne dni mam napięcie 14,2V a w ciepłe 13,8. Auto
    >>> stare ale już to miało zaimplementowane :)
    >>
    >> OK, może tak ma.
    >>
    >> Ale mnie ciekawi jaka jest temperatura tego akumulatora, gdy
    >> -jest pod maską, a tam słoneczko mogło nagrzać w czasie postoju,
    >>   a i silnik gorący jest pod maską w czasie jazdy,
    >>
    >> -jest w kabinie, a słoneczko parzyło.
    >
    > Widać, że nie sprawdzałeś. Ja wiele razy...dotykiem i nie miał więcej
    > niż 30C w najbardziej gorące dni, bo czułem chłód.>
    >> Tak czy inaczej - moje UPS mają nawet mniejsze napięcia, a nie
    >> pomogło.
    >
    > Mam w obsłudze kilka UPS i średnio akumulatory kiedyś, wytrzymywały 1,5
    > roku. Ostatnio wstawiałem takie co mają wytrzymać 5 lat i jeszcze ten
    > czas nie minął :)
    dlatego ja stwierdziłem że zainwestuję w lifepo4 do swojego ups-a apc
    2.2kVA np taki
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100
    ah-z-bms-110a-kamper-solar-ups-i-silnik-zaburtowy-17
    646504954

    cenowo to juz tylko około dwa razy więcej od zwykłego a przynajmniej mam
    gwarancję że wytrzyma te 4-10kcykli w porównaniu z max 1500 jak w
    zwykłym czy 500 w najtańszym.

    Tylko muszę mu balancery zrobić na 4 szt (bo ups jst na 48V) i dodać
    regulację i odcięcie ładowania.
    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: