  • 31. Data: 2011-04-29 10:58:53
    Temat: Re: Akumulator na obciazenie 100 A
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Gorzej gdyby zadziałało i tornado poszłoby na dom kogoś kto ma lepszego
    > prawnika :)

    Jak prawnik dobry, to nawet nie musi zadziałać. Oni tam też mają swoich
    Rogulskich.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2011-04-29 12:49:42
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > (...)

    wynosic

    > (...)

    > Być może już ktoś policzył, nie chce mi się czytać wszystkich postów.

    > A więc bazując na twoich danych:

    > długość drutu 15700 m

    > objętość drutu 1,23 m3

    > masa drutu 3328 kg

    > patrząc na te liczby mam wrażenie, że ich wcześniej nie widziałeś

    Wszelkie wyrazy krytyki sa... mile widziane. W ten sposob przygotowuje sie do
    ew. dyskusji z inwestorem.
    Mase drutu oszacowalem podobnie jednak nie tyle masa co cena dobrze
    izolowanego przewodu jest istotna; szacuje ja na ok. 15 tys. dolarow. 50
    akumulatorow 200 Ah, na 15 tys. dolarow. Do tego dochodzi jakas betonowa buda,
    w ktorej trzeba zainstalowac system ladowania, zalaczania, zabezpieczenia i
    kontroli. No i za robote trzeba elektrykom slono zaplacic. W sumie powinienem
    sie zmiescic w tych 50 tysiacach.
    Najgorsze jednak jest to, ze jak przyjdzie takie tornado jakie wczoraj
    nawiedzilo kilka poludniowych stanow w USA, o srednicy leja u podstawy okolo
    kilometra, ktore zabilo okolo 250 ludzi, to to male 100 metrowe g...o moze
    okazac sie kilkanascie, kilkadziesiat razy za slabe.
    Na szczescie takie monstra zadrzaja sie bardzo rzadko; najwiecej tornad ma
    srednice 60 - 100 m.
    Pzdr.
    Tornad

  • 33. Data: 2011-04-29 13:06:38
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > odmówiono Ci patentu.

    > poszukaj i poczytaj o eksperymencie filadelfijskim...

    > jakiś wojskowy może sie obawiać że próbujesz zrobić podobne urządzenie,

    > które ujawni (niekoniecznie wprost) ich najgłębsze tajemnice...

    > jeśli wchodzisz w te klimaty, to może być bardzo niebezpiecznie...

    Eksperyment Filadelfijski to byla sciema, majaca w czasie zimnej wojny
    nastraszyc Stalina. Latwo znaleziono "swiadkow" ktorzy widzieli w porcie
    dziure w wodzie o ksztalcie kadluba statku...
    To juz o tym oficjalnie pisza wiec nie jest tak zla.
    Patentu mi odmowili ze wzgledu na fakt, ze powazne grona naukowe USA i
    praktycznie na calym swiecie prezentuja inna od mojej teorie powstawania
    tornad. Jedna z nich jest teoria dywanowa. Najpierw wskutek zimnych wiatrow z
    polnocy i cieplych wilgotnych wiejacych z poludnia, powstaje wir poziomy,
    ktorego potem jeden koniec unosi sie do gory i tak powstaje tornado... Bzdura
    na resorach ale opublikowal ja znany autorytet, wiec tak to lata trwalo.
    Teraz to zmieniona na wiatry geostroficzne, powstajace pod wplywem efektu
    Coriolisa. Wiatr ten ma kierunek prawoskretny zatem za nim powstaje
    podcisnienie, ktore powoduje powstawanie wiru lewoskretnego...
    Efekty elektryczne, ktore sie widzi i okresla, uwazane sa za efekty wtorne a
    nie przyczynowe. Potwierdzeniem mojej tezy jest fakt, ze tam gdzie wierci
    tornado nigdy nie ma wyladowan elektrycznych; blyskawic czy piorunow. One
    pojawiaja sie w duzych odleglosciach od trab, glownie na wschodniej scianie
    chmury burzowej podczas gdy tornado powstaje glownie pod poludniowo zachodnia
    jej czescia.
    Pzdr.
    Tornad

  • 34. Data: 2011-04-29 13:22:27
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 29-04-2011 o 14:49:42 Tornad <w...@a...com> napisał(a):

> [...]
    [ciach]
> [...]
    > okazac sie kilkanascie, kilkadziesiat razy za slabe.
    > Na szczescie takie monstra zadrzaja sie bardzo rzadko; najwiecej tornad

    A nie lepiej za te 50tys. wzmocnić konstrukcję budynku? Widziałem na
    jakimś popularno naukowym kanale program w którym pokazywali, że
    największym zagrożeniem są latające elementy drewnianej konstrukcji domów.
    Takie grube krawędziaki pędzone wiatrem obracały wszystko w niwecz. Co
    ciekawe wystarczało obudować ściany jedną warstwą cegły, żeby zapobiec
    przebiciu przez taki drewniany pocisk.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 35. Data: 2011-04-29 13:37:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 15:22, Shaman pisze:

> [...]
    > niwecz. Co ciekawe wystarczało obudować ściany jedną warstwą cegły, żeby
    > zapobiec przebiciu przez taki drewniany pocisk.

    A nie zaczęły by potem latać cegły? ;->

  • 36. Data: 2011-04-29 13:42:06
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 15:37, Andrzej Ława pisze:

    > A nie zaczęły by potem latać cegły? ;->

    Cegły to pryszcz w porównaniu do krów.
    "Ta krowa była wymierzona we mnie" - (Fox Mulder).
    Ciekawe czy lecącą krowę da się powstrzymać polem magnetycznym 60uT.

    MD

  • 37. Data: 2011-04-29 13:51:25
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 29-04-2011 o 15:42:06 Mario <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Cegły to pryszcz w porównaniu do krów.
    > "Ta krowa była wymierzona we mnie" - (Fox Mulder).
    > Ciekawe czy lecącą krowę da się powstrzymać polem magnetycznym 60uT.

    Bez problemu - jedynie cewkę o promieniu 100m należy umieścić prostopadle
    do wektora ruchu krowy. (Czy może czegoś nie zrozumiałem? ;))

    --
    PZDR
    Shaman

  • 38. Data: 2011-04-29 14:03:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    [...]

    > Cegły to pryszcz w porównaniu do krów.
    > "Ta krowa była wymierzona we mnie" - (Fox Mulder).
    > Ciekawe czy lecącą krowę da się powstrzymać polem magnetycznym 60uT.

    Zawsze można sobie pomóc opadającym helem. Tylko trzeba krowie
    mankiety zainstalować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2011-04-29 15:09:45
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Tornad napisał:
    [...]
> [...]
    > tornado nigdy nie ma wyladowan elektrycznych; blyskawic czy piorunow. One

    Nie wnikając w mechanizm powstawania tornada (nie znam się i zbytnio
    mnie to nie interesuje), zakładając że jest tak jak piszesz, to czy
    przypadkiem nie jest tak że "odpalone" tornado żyje potem własnym życiem
    i przepływ prądu oraz pole magnetyczne zupełnie go nie rusza? Jeśli tak
    to Twój pomysł byłby skuteczny wyłącznie w miejscu i momencie
    powstawania tornada.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 40. Data: 2011-04-30 02:42:20
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał
    > Jak prawnik dobry, to nawet nie musi zadziałać. Oni tam też mają swoich
    > Rogulskich.

    Chyba Rogalski - ten od helu osadzajacego się na mankietach, który niby
    godzinę potem można byłoby wykryć?
    Maciek