eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-15 11:10:18
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 15.02.2021 o 01:24, - pisze:

    >>> Zareczam ci ze moj nowy aku ci podpadnie jako podejrzany przy tych -27 ktore dzis
    byly.
    >> No przecież -27C to nie jest normalna temperatura. Może nowy samochód da
    >
    > No niemozliwe :)
    > Dlatego tez pytam o sytuacje w niskich temperaturach :)

    Info o danym akumulatorze znajdziesz u producenta ale z tego co wiem,
    temperatura -30C jest graniczna dla większości akumulatorów a pomiary
    dokonywane w tej temperaturze nie są w żaden sposób miarodajne co do
    jego stanu zużycia. To tak jakbyś chciał sobie zmierzyć średnie tętno bo
    ciężkim wysiłku i uznać je za "normalne" :)
    >
    >> sobie radę ale starszy może mieć problem, szczególnie diesel. Związane
    >> jest to z wyeksploatowanym silnikiem i stanem rozrusznika i nawet ze
    >> starym olejem (przed zimą wymieniam olej) a akumulator w tej
    >> temperaturze (nawet nowy) może mieć 50% sprawności. To zbiór obciążeń
    >> dla akumulatora, którego wynikiem może być to, że nie odpali.
    >
    > Tak, racja. Tyle ze to to ja juz wiem. Brakuej mi tego nieszczesnego info o
    napieciu.
    > A napiecie jest mi potrzebne aby w relatywnie latwy sposob stwierdzic ze dany aku
    juz jest do wymiany albo ze jeszzce pojezdzi ale starczy sie jakis czas z nim
    pocertolic i do nastepnej jesieni sie nada.
    > Tyle i az tyle.

    No nie stwierdzisz tego w żaden sposób w tej temperaturze. Miałem kiedyś
    akumulator, który przy -10C nie działał. Gęstość elektrolitu OK a
    rozrusznik zrobił 20 obrotów i zdechło napięcie. Kiedy temperatura
    wzrosła do 0C to jeszcze jeździłem całe lato aż do jesieni i kręcił jak
    złoto :)
    >
    >> Zmiana jednego z tych parametrów może pomóc. Najlepiej na noc zabierać
    >> akumulator do domu, żeby miał pełną sprawność i odpowiednią temperaturę
    >> przy rozruchu.
    >
    > Tak, to tez jest jakis sposob.

    Kluczowy. Nowy akumulator przy -30C może mieć sprawność na poziomie 50%
    i do tego gesty olej i masz 3 minuty kręcenia z wolnymi obrotami a
    później koniec.

    > Pytam o co innego :)
    >
    >
    >> Kiedyś, kiedy panowały u mnie takie mrozy stawiałem na cegle kuchenkę
    >> elektryczną 1kW pod miską olejową na 20min. Przy -30 diesel kręcił jak w
    >> lato :)
    >>
    >
    > No to mam blisko. Bo grzalka w bloku ma ponoc 400W (mierzylem watomierzem i bylo
    blisko tej wartosci). Wpieta na 4+ godzin.
    > I wtedy ten aku podladowywany dwa dni wczeniej padl.

    Jeśli stał na takim mrozie, to nawet mu się nie dziwię. Przy takich
    mrozach stosuje się nawet okładanie akumulatora styropianem, żeby nie
    uciekało z niego ciepło (tam ciągle jest reakcja chemiczna, która to
    ciepło wytwarza) a nawet zwiększenie gęstości elektrolitu jest tutaj
    wskazane.
    >
    > Tak wiec widzisz, blisko nam pod wzgledem wiedzy czy doswiadczenia.
    >
    > BTW. Ten stary aku jak obmierzylem mu gestosc jeszcze w lato to wiekszosc cel miala
    znosna gestosc na poziomie 1,260
    > Ale byly dwie co mialy okolice 1,210. Mierzone po nadaldowaniu i odstaniu paru
    godzin.
    > I tylko fakt ze mial te 11.7V w lato po naldaowaniu i odstaniu byl dla niego
    dziwny. No i do -20 jeszcze jako tako sie sprawowal.

    Różnie to bywa w zależności od wielu rzeczy. Dobry akumulator powinien
    mieć dobre wartości, mieszczące się w parametrach fabrycznych. Jak ma
    złe to jest podejrzany i niepewny.
    Niestety, gdy napięcie spoczynkowe spadnie do 12,3 Volta (1,20 g/cm3)
    elektrolit zamarznie już przy minus 26 stopniach Celsjusza. Idąc dalej -
    elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarznie przy minus 15 stopniach
    Celsjusza, a o gęstości 1,10 g/cm3 - przy minus dziewięciu stopniach!

    Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/por
    ady
    >
    > Pewnie w naszych warunkach to wogole by nie bylo z nim problemow. Jeszcze by 2-3-4
    lata podzialal. Ale przy -30 juz nie bardzo byl w stanie. I w sumie nadal nie wiem
    czy juz byl na wykonczeniu czy po prostu -30 to masakra dla kazdego i tyle...

    Dla każdego nie, ale dla wielu tak.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: