eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion) › Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!news.c
    hmurka.net!.POSTED.185.230.108.128!not-for-mail
    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a
    tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Date: Fri, 13 Jan 2023 16:10:13 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <tprs8o$qus$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    References: <tprk5g$kso$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <63c15f05$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.230.108.128
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 13 Jan 2023 15:10:16 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="m4rkiz";
    posting-host="185.230.108.128"; logging-data="27612";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.6.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <63c15f05$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2710331
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.01.2023 o 14:39, Lisciasty pisze:
    > O sodowych już dawno temu czytałem, ale z racji marnej gęstości energii
    > nadają się raczej tylko do chałupy. Za to ponoć mają być tanie. Ale póki
    > co w handlu nigdzie nie widzę :/

    Jeżeli faktycznie mają mieć połowę gęstości energii li-ion, ale zapewniać 4000+
    cykli,
    pracować w szerokim zakresie temperatur, być o połowę tańsze, z dostępnych
    materiałów, bez
    szansy na pożar to widzę tu szereg możliwości, łącznie z faktycznie wymiennymi
    bateriami,
    co przy jednym standardzie (samochód - domowy magazyn energii) mogłoby się udać.

    Już sam domowy magazyn z wymiennymi ogniwami w rozsądnej cenie by mnie skusił, bo
    jednak
    aku trakcyjnego z widlaka nie będę do piwnicy wstawiał.

    Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie zdecydował się na
    wymienne
    baterie w autach (przynajmniej na taką skalę żebym coś o tym wiedział) jest to że
    rodzi to
    olbrzymie problemy jeżeli chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność
    nieznanych
    baterii, na etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
    jest w
    praktyce nie do powstrzymania). Jak się do tego doda komplikacje natury technicznej
    (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które trzeba dobrze obudować, więc o
    łatwym dostępie nie może być mowy), to mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce
    ruszać.


    https://www.science.org/content/article/sodium-batte
    ries-are-one-step-closer-saving-you-mobile-phone-fir
    e

    jeżeli to zagrożenie by odpadało, to jest to moim zdaniem spora rewolucja.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: