-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!news.c
hmurka.net!.POSTED.185.230.108.128!not-for-mail
From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a
tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
Date: Fri, 13 Jan 2023 16:10:13 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <tprs8o$qus$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
References: <tprk5g$kso$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<63c15f05$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.230.108.128
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 13 Jan 2023 15:10:16 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="m4rkiz";
posting-host="185.230.108.128"; logging-data="27612";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.6.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <63c15f05$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2710331
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13.01.2023 o 14:39, Lisciasty pisze:
> O sodowych już dawno temu czytałem, ale z racji marnej gęstości energii
> nadają się raczej tylko do chałupy. Za to ponoć mają być tanie. Ale póki
> co w handlu nigdzie nie widzę :/
Jeżeli faktycznie mają mieć połowę gęstości energii li-ion, ale zapewniać 4000+
cykli,
pracować w szerokim zakresie temperatur, być o połowę tańsze, z dostępnych
materiałów, bez
szansy na pożar to widzę tu szereg możliwości, łącznie z faktycznie wymiennymi
bateriami,
co przy jednym standardzie (samochód - domowy magazyn energii) mogłoby się udać.
Już sam domowy magazyn z wymiennymi ogniwami w rozsądnej cenie by mnie skusił, bo
jednak
aku trakcyjnego z widlaka nie będę do piwnicy wstawiał.
Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie zdecydował się na
wymienne
baterie w autach (przynajmniej na taką skalę żebym coś o tym wiedział) jest to że
rodzi to
olbrzymie problemy jeżeli chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność
nieznanych
baterii, na etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
jest w
praktyce nie do powstrzymania). Jak się do tego doda komplikacje natury technicznej
(delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które trzeba dobrze obudować, więc o
łatwym dostępie nie może być mowy), to mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce
ruszać.
https://www.science.org/content/article/sodium-batte
ries-are-one-step-closer-saving-you-mobile-phone-fir
e
jeżeli to zagrożenie by odpadało, to jest to moim zdaniem spora rewolucja.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.23 20:31 Cavallino
- 13.01.23 23:24 cef
- 14.01.23 14:59 m4rkiz
- 14.01.23 15:28 Cavallino
- 14.01.23 17:29 nadir
- 14.01.23 21:16 ii
- 14.01.23 21:18 ii
- 14.01.23 21:33 Shrek
- 15.01.23 11:23 Myjk
- 15.01.23 11:28 Myjk
- 15.01.23 12:58 m4rkiz
- 15.01.23 13:58 J.F
- 15.01.23 14:15 Cavallino
- 15.01.23 17:09 Shrek
- 15.01.23 17:10 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=