-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <519b72fd$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
<knfs85$4q4$1@node1.news.atman.pl> <knftkd$ko1$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1305211922120.2788@quad>
<kni2em$c22$3@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1305240004240.2776@quad> <knn6hr$2d6$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1305241129350.1872@quad> <knnosj$tpt$1@mx1.internetia.pl>
<51a1f961$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<knu21h$kar$1@node1.news.atman.pl>
<51a30044$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<ko0dc1$50u$2@node1.news.atman.pl>
<51a43673$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
<ko34ug$3u7$3@node1.news.atman.pl>
<51a52bc9$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
<ko4ghr$f3b$2@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
Date: Wed, 29 May 2013 15:33:47 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 53
Message-ID: <51a5fef0$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.223.243
X-Trace: 1369833200 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1266 83.22.223.243:2084
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493659
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:ko4ghr$f3b$2@node1.news.atman.pl...
> "Tego pieszego" nie widział bo ten pieszy nie wszedł na ulicę
> na przejściu dla pieszych.
Kierowca miał obowiązek widzeć tego pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa,
kiedy pieszy był na przejściu.
Czy Ty naprawdę tego nie rozumiesz?
Ustawodawcy nie interesuje czy kierowca go widział czy nie - miał
obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa.
Zwróć też uwagę, że akcja dzieje się na przejsciu przy skrzyżowaniu
dróg. Droga poprzeczna z prawej strony jest drogą dwukierunkową, czyli
musi mieć minimum 4-5m szerokości. Plus odległość od skrzyżowania do
pasów to minimum 2m, bo są chodniki i zaokrąglenia chodnika.
Zauważ, że pieszy wchodzi na jezdnię równolegle do pasów raptem w
odległości ok. 2m w chwili, kiedy kierowca ciężarówki dopiero wjeżdża na
skrzyżowanie. Ten pieszy dochodził do krawędzi chodnika dużo wcześniej
niż nadjachała ciężarówka. Z odległości kilkunastu czy nawet
kilkudziesięciu metrów, które dzieliły kierowcę ciężarókwi od przejścia,
powinien on był widzieć tego pieszego jak dochodzi i zatrzymuje się na
krawędzi chodnika. Z takiej odległości, kierowca ciężarówki nawet nie
był w stanie dokładnie ocenić czy pieszy wchodzi na pasy czy też na
jezdnię przed pasami i powinien był go potraktować jako pieszego
wchodzącego na przejście dla pieszych.
Powinien był go zauważyć zarówno w chwili, kiedy pieszy wchodzi na
jezdnią jak i dużo wcześniej, kiedy stoi przy krawędzi chodnika.
Kierowca ciężarówki po prostu nie zwrócił uwagi na osoby stojące przed
przejściem, lecz założył, że te osoby, które widzi kroczące poprzez
przejście są jedynymi.
Być może jego postać zasłonił przejeżdżający bus oraz dwa samochody
osobowe. Choć z pozycji kierowcy ciężarówki, samochody osobowe nie
powinny były stanowić żadnego utrudnienia. Ale nawet jeżeli osobówki
przysłoniły mu postać pieszego, to powinien był zauważyć go w chwili,
kiedy czerwona osobówka wjeżdża na pasy. Kierowca ciężarówki powinien
był się zatrzymać przed tym przejściem znacznie wcześniej tak, żeby móc
widzieć całą szerokość pasów. Nie zrobił tego, tylko kontynuował
zbliżanie się do pasów, tracąc jednocześnie jakąkolwiek szansę na
zauważenie tego pieszego i uniknięcia wypadku. Możliwe, że pieszy jednak
wtedy nie wszedłby na pasy tylko kontynuowałby przechodzenie przed samą
kabiną poza pasami, ale wtedy mielibyśmy sytuację, w której winnym byłby
pieszy.
Kierowca jest zobligowany do zachowania szczególnej ostrożności
zbliżając się do przejścia dla pieszych, a kiedy znajdują się piesi na
tym przejściu lub wchodzą na to przejście to ma bezwzględnie ustąpić im
pierwszeństwa.
Zachowanie szczególnej ostrożności oznacza, że kierowca musi zwracać
uwagę na osoby, które znajdują się na przejściu oraz w jego najbliższej
okolicy. Mówiąc kolokwialnie musi widzieć wszystkich uczestników ruchu i
umieć przewidzieć ich zamiary.
Ustąpienie pierwszeństwa polega zaś na powstrzymaniu się od ruchu, a
tego w ogóle kierowca ciężarówki nie zrobił, tylko kontunuował jazdę.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.13 16:55 RadoslawF
- 29.05.13 20:31 uzytkownik
- 29.05.13 20:45 Walkowicek
- 29.05.13 20:47 Walkowicek
- 29.05.13 20:48 Walkowicek
- 29.05.13 20:50 Walkowicek
- 29.05.13 20:55 Walkowicek
- 29.05.13 22:18 Walkowicek
- 30.05.13 07:01 Walkowicek
- 30.05.13 08:09 uzytkownik
- 30.05.13 08:15 uzytkownik
- 30.05.13 08:35 uzytkownik
- 30.05.13 08:31 mlodz
- 30.05.13 08:35 Walkowicek
- 30.05.13 09:06 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=