-
Data: 2013-06-02 10:16:52
Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
news:kods7k$1gq$1@node1.news.atman.pl...
>> Niby dlaczego nie musiał ustępować pierwszeństwa poszkodowanemu,
>> który
>> znajdował się na tym przejściu?
>
> Kierowcy nie wolno było rozjechać pieszego, niezależnie od tego
> kto miał pierwszenstwo.
>
>>>> Kierowca ma obowiżek wiedzieć, że na przejściu znajduje się pieszy
>
>>> Podaj podstawę prawną.
>
>> Wynika to bezpośrednio z Art.26 pkt.1
>
> Bezpośrednio nie wynika "obowiązek wiedzieć". Pośrednio, być może tak.
> Sprawa dla sądu.
Bezpośrenio, pośredni, nieważne. Wynika to w sposób jednoznaczny.
>>> Wymień konkretne artykuły ktore blędnie analizuję i uzasadnij.
>>
>> Wybacz, ale nie mam zamiaru się powtarzać.
>
> Nie musisz się powtarzać. Po prostu znajdź odpowiednie posty,
> przeczytaj i ewentualnie je skomentuj.
Przy każdej mojej wypowiedzi piszę uzasadnienie i powołuję się na
odpowiedni zapis prawny. Skoro nie chce Ci się tego czytać i sięgnąć do
zapisów prawnych to już Twój problem.
>>>> Wskaż zapis, który świadczy jednoznacznie o tym, że pieszy musi się
>>>> upewnić, że pojazd stoi.
>>>
>>> Jest tylko zapis o zachowaniu szczegolnej ostrożności.
>>
>> Acha, czyli dokonałeś własnej interpretacji.
>
> Gdzie ty tu widzisz "interpretację" ??
> Jeżeli znasz jakiś inny zapis to napisz.
Ty stwierdziłeś, że pieszy powinien był się upewnić, że pojazds się
zatrzymał, oto ta wypowiedź:
"Nie zachował szczególnej ostrożności. Upewnił się, że pojazd się
zatrzymuje, ale nie upewnił się że pojazd się zatrzymał i nie upewnił
się czy kierowca go widzi."
Wobec tego wskaż mi ten zapis prawny, który nakazuje upewnienie się
przez pieszego, że pojazd udzielający mu pierwszeństwa się zatrzymał.
>> Gdyby doszło do zdarzenia poza pasami to miałbyś rację, że pieszy nie
>> zachował warunków zawartych w Ar.13 pkt.3
>
> Nie masz racji. Tu nie ma "gdyby". Pieszy nie zastosował się do art.13
> pkt.3
> Nie ma znaczenia, czy był wypadek, czy nie.
> Już o tym pisałem. Znajdź odpowiedni post i tam ewentualnie go
> skomentuj.
> A najlepiej przedstaw tą sprawę na pl.soc.prawo.
Znów się powtarzasz. Ja nie neguję tego, że pieszy nie dzastosował się
do Art.13 pkt.3
Wręcz przeciwnie, od samego początku to twierdziłęm, twierdzę i
twierdził będę.
Naprawdę nie musisz mnię przekonywać do moich przekonań.
Różnica między nami polega tylko na tym, że Ty na podstawie tego
wykroczenia przypisujesz całą winę pieszemu za ten wypadek.
Oto Twoja wypowiedź:
"I tak jest w tej sytuacji z filmu. Definitywna wina pieszego.
Pieszy nie szedł po przejściu dla pieszych. Szedł po ulicy.
Wlazł na przejście dopiero bezposrednio przed ciężarówką,
która już jechała bo przeszli piesi będący na przejściu."
Ja natomiast twierdzę, że pieszy dokonał wykroczenia drogowego i za to
należy się kara, zaś winnym wypadku jest kierowca, który nie zachował
szczególnej ostrożności, ponieważ:
Art. 26.
1. Kierujący pojazdem, ZBLIŻAJĄC SIĘ do przejścia dla pieszych, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
pieszemu ZNAJDUJĄCEMU się na przejściu.
Specjalnie napisałem dużymi literami ZBLIŻAJĄC SIĘ, ponieważ kierowca
jest zobowiązany za wczasu ocenić systuację wokół przejścia. Powinien
zwrócić uwagę, czy aby na chodniku jakieś osby nie zamierzają wejść na
przejście, nawet te, które chcą wejść na jednię obok przejścia. Być
gotowym się zatrzymać i ustąpić bezwzględnie pierwszeńśtwa każdemu
pieszemu ZNAJDUJĄCEMU się na przejściu.
Ty natomiast uważasz, że kierowca nie ma obowiązku zauważyć pieszego,
który wchodzi na jezdnię w bezpośredniej bliskości przejścia.
Oto znów Twoja, błędna wypowiedz:
"Kierowca nie ma obowiązku w normalnym ruchu kontrolować czy jakiś
samobójca włazi mu pod samochód i to w taki sposób, że kierowca nie ma
fizycznej możliwości go zobaczyć."
Akurat w tym przypadku kierowca miał możliwość fizyczną, bo zbliżając
się do przejścia jednakowo dobrze widział pieszych wchodzącyh na
przejście jak i tego pieszego, który wszedł na jezdnię przed przejściem,
gdyż wszedł bardzo bliski przejścia.
Kolejne Twoje błędne twierdzenie:
"Kierowca miał prawo jechać, bo przepuścił wszystkich prawidłowo
przechodzących."
Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim pieszym na
przejściu dla pieszych. Ma to zrobić bezwzględnie wobec wszystkich
pieszych, znajdujących się na przejściu i nieważne czy przechodzą oni
prawidłowo czy też nieprawidłowo, czy znaleźli się na przejściu wchodząc
na to przejście z chodnika czy też wchodząc z jezdni.
> Art.13 pkt.3 naruszył jeszcze w kilku innych miejscach.
> Pisałem o tym. Znajdź odpowiedni post i tam ewentualnie go skomentuj.
> A jeszcze lepiej, przedstaw tą sprawę na pl.soc.prawo.
Ja mam to robić? Chyba żartujesz?
Chcesz mi coś udowodnić to przedstaw konkrety.
Wobec moich dododów życzysz sobie, abym się powtarzał wiele razy. Ale
wybacz Twoich dowódów nie ma zamiaru wyszukiwać, tym bardziej, że są
błędne. To tak jakbyś chciał, abym sam odszukał Twoje wypowiedzi i sobie
udowadniał, że masz rację.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.13 12:10 Walkowicek
- 02.06.13 12:13 Walkowicek
- 02.06.13 13:14 uzytkownik
- 02.06.13 14:26 Walkowicek
- 02.06.13 15:23 Walkowicek
- 02.06.13 16:00 Walkowicek
- 02.06.13 20:47 uzytkownik
- 02.06.13 21:10 uzytkownik
- 02.06.13 21:27 uzytkownik
- 04.06.13 01:28 Gotfryd Smolik news
- 04.06.13 01:38 Gotfryd Smolik news
- 04.06.13 19:17 Cavallino
- 04.06.13 20:20 Gotfryd Smolik news
- 04.06.13 20:50 Cavallino
- 04.06.13 21:25 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Re: International Court of Internet Justice - Internet Project - zapraszam do współpracy i dyskusji