    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 22 Feb 2021 10:50:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: Amerykański elektryk kontra WAGO
    From: - <s...@g...com>

    sobota, 20 lutego 2021 o 18:15:14 UTC-6 Marek napisał(a):
    > Nie wiem czy efekt jakieś kampanii WAGO w USA ale amerykańcy odkryli
    > złączki WAGO. Po komentarzach pod filmem:
    >
    > https://youtu.be/rMlI7qOm8hM
    >
    > oraz pod artykułem (akurat dotyczył złączki drukowanej ale flame
    > poszedł w kierunku wago kontra skręcane przewody):
    > https://hackaday.com/2021/02/15/print-in-place-conne
    ctors-aim-to-make-wiring-easier/#more-461077

> [...]
    > skręcane przewody daje najlepszy kontakt ale czy na pewno wszyscy tak
    > tam profesjonalnie skręcają? Wago wydają się być odporne na błędy
    > choć bardzo często pada w komentarzach argument amerykańskiego
    > elektryka przeciwko WAGO, że często miał do czynienia z awarią z ich
    > powodu a konkretniej z nieprawidłowego ich użycia... Można WAGO
    > nieprawidłowo użyć (pomijając kwestię znamionowej obciążalności)??
    > No oczywiście pełno komentarzy typu "w życiu bym takiej złączki
    > (WAGO) nie użył w instalacji domowej, to niebezpieczne". Czas chyba

    Amerykanie to ignoranci. To taka generalizacja ale niestety jak im mundra glowa w
    szkole powie tak to tak ma byc. Jak do tego jest jeszcze regulacja w przepisach to
    zaden z tych tchórzy sie nie odwazy wyjsc poza nawias bo wie ze go pozwami zniszcza
    nawet jak powodem problemu bedzie zupelnie co innego a jego pomyslowosc tam ktos
    odkryje. Bo w ichnim sadzie kazdy placi za siebie a sedzia tam nie jest od dociekania
    prawdy a od oceny co mu pod nos podetknieto. Dlatego jak masz kiepska papuge i jestes
    niewinny to idziesz siedziec. To wszystko bierze sie z ignorancji. Najgorszego sortu
    ignorancji bo ubranej w przekonanie ze jest sie mądrym.

    To tak w ramach tla.

    Co do tych zlaczek to nikt sie ich nie tknie na powaznie jak nie beda dopuszczone do
    uzytku przepisami. Jak beda (a raczej sa) to amerykanie beda ich uzywac jak beda
    tansze niz kapturki. A nie beda. Wiec nie beda uzywac. Patrze na home despot i pisze
    ze 175 szt kapturkow jest za 11 dolcow, 100 szt potrojnych wciskanych jest za 23
    dolce. Kurtyna.

    No chyba ze dla siebie. Ale oni tam i z tym maja problem bo domy kupuja na 10-15 lat
    i nie ma sensu aby sie zbytnio starac "dla kogos" bo przeciez dom sprzedadza.

    Troche obok tematu ale to jest IMHO decydujacy aspekt w ich mentalnosci.

    Tam kroluje ZZZ: Zrob, zarob, zapomnij. A wlasciwie to powinno byc: Zarob, zrob,
    zapomnij. Bo oni nie robia jak sie nie oplaca. A nawet drodzy "fachowcy" to czesto
    ignoranci i mimo ze biora kupe pasy to nie oferuja znaczaco wyzszej jakosci od
    normalnego polskiego fachowca.

    Czy wago cos ulepsza w ZZZ? Nie. Kurtyna.