    From: "marcin markowski" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Analiza widma hałasu
    Date: Sun, 23 Aug 2009 17:01:34 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > metrologicznie to pomiarowy mikrofon kosztuje krocie.
    >
    > J.

    Jak sie chce wydawac krocie to faktycznie można. Tylko ze to jest zupełnie
    zbyteczne. Po pierwsze dlatego ze np kosztująca ok 15zł pojemnościowa
    wkładka panasonica WM61A (powszechnie urzywana do pomiarów mozna ja kupic np
    tu
    http://www.allegro.pl/item712601302_wkladka_mikrofon
    owa_panasonic_wm61a_wm_61
    a_orygin.html ) ma w przedziale 10-40000hz odchylenia ok 0,25db. Po drugie w
    programach typu speaker workschop mikrofon sie kalibruje plikiem ktory np
    dla WM61 jest powszechnie dostępny w internecie (można tez kalibrować
    wzacniacz ale tu odchylenia od liniowości sa jeszcze mniejsze). Chyba
    kalibracja przy tego typu pomiarach nie miala by sensu.