-
Data: 2020-10-14 08:12:26
Temat: Re: Awaryjnosc samochodow
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 14.10.2020 o 07:32, J.F. pisze:
>> Drogi interlektorze. Uprzejmie wyjaśniam. Nikt nie pisał, że nowe auta
>> się psują więcej niż stare.
>
> Ee, czy tak nikt ...
Dobra - wyjaśniam. Nikt (chyba) nie pisał, że statystycznie nowe auto
jest bardziej awaryjne niż 15 letnie w momencie gdy nowe wyjeżdza z
salonu a stare jeżdzi od 15 lat.
Natomiast da się zauważyć trend, że auta stają się bardziej awaryjne z
czasem. Tzn że nowe auto za 10 lat będzie bardziej awaryjne, niż
wyprodukowane 10 lat temu (w momencie jak ma 10 lat).
Porówywanie awaryjności 10 letniego i nowego w momencie, jak dzieli je
10 lat ekspoloatacji jest bez sensu. Porównywanie całości kosztów
utrzymania (łącznie z amortyzacją) za jakiś założony okres eksploatacji
(powiedzmy 6 lat 0-6 i 10-16) już sens ma i raczej poza jakimiś
skrajnymi przypadkami stare będzie tańsze - obliczenia przedstawiłem.
Jak komuś bardzo zależy na niezawodności (bo na przykład autem pracuje i
koszty awarii są dla niego duże, bo brak zysków, kary umowne itp) i jest
gotów za to zapacić, to nowe auto jest dla niego. Jak komuś zależy na
tanim jeżdzeniu bo nie stać go na nówkę albo ma fantazję wydać
zaoszędzoną kasę na coś innego, to powinien celować w używkę.
Optymalnie jak przegrzebie internet (nie jest to teraz takie trudne) i
ma znajomego, co się zna, albo zapłaci 500PLN za oględziny. Oczywiście
można wydać masę kasy jak się jeżdzi na oględziny "okazji, prełek od
niemca, co są tańsze niż szroty w nimczech", ale jak ktoś głupi, to
jednak trochę sam się o kłopoty prosi. Trzeba podchodzić realistycznie -
okazji nie ma, a nawet jak są to raczej trafisz na wałek a nie szóstę w
totka, no i założyć że trzeba jeszcze 5k dołożyć na jakieś naprawy.
Wtedy bez szansy na dużą wtopę da się coś wybrać i cieszyć się w miarę
tanim nawijaniem KM. Do tego jak pisałem - użykę można zagazować, nówki
się nie da bo nie wolno i fabrycznie to kosztuje krocie, albo nawet po
gwarancji wtrysk bezpośredni i dalej drogo..
O tyle...
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.20 13:47 J.F.
- 14.10.20 15:08 K
- 14.10.20 17:11 Shrek
- 14.10.20 17:21 Shrek
- 14.10.20 22:58 PiteR
- 16.10.20 05:57 s...@g...com
- 16.10.20 16:31 J.F.
- 16.10.20 16:44 J.F.
- 16.10.20 17:50 K
- 16.10.20 18:43 Shrek
- 16.10.20 18:44 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-04-27 Wrocław => Dyrektor Sprzedaży (branża usług/produktów IT) <=