eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaryjnosc samochodow › Re: Awaryjnosc samochodow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
    ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
    unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Awaryjnosc samochodow
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <b...@g...com>
    <5f868350$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f868d86$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 14 Oct 2020 08:12:26 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5f868d86$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <5f8696c9$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1602655945 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 553 83.142.196.21:64283
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3138
    X-Received-Body-CRC: 439768926
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686214
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14.10.2020 o 07:32, J.F. pisze:

    >> Drogi interlektorze. Uprzejmie wyjaśniam. Nikt nie pisał, że nowe auta
    >> się psują więcej niż stare.
    >
    > Ee, czy tak nikt ...

    Dobra - wyjaśniam. Nikt (chyba) nie pisał, że statystycznie nowe auto
    jest bardziej awaryjne niż 15 letnie w momencie gdy nowe wyjeżdza z
    salonu a stare jeżdzi od 15 lat.

    Natomiast da się zauważyć trend, że auta stają się bardziej awaryjne z
    czasem. Tzn że nowe auto za 10 lat będzie bardziej awaryjne, niż
    wyprodukowane 10 lat temu (w momencie jak ma 10 lat).

    Porówywanie awaryjności 10 letniego i nowego w momencie, jak dzieli je
    10 lat ekspoloatacji jest bez sensu. Porównywanie całości kosztów
    utrzymania (łącznie z amortyzacją) za jakiś założony okres eksploatacji
    (powiedzmy 6 lat 0-6 i 10-16) już sens ma i raczej poza jakimiś
    skrajnymi przypadkami stare będzie tańsze - obliczenia przedstawiłem.

    Jak komuś bardzo zależy na niezawodności (bo na przykład autem pracuje i
    koszty awarii są dla niego duże, bo brak zysków, kary umowne itp) i jest
    gotów za to zapacić, to nowe auto jest dla niego. Jak komuś zależy na
    tanim jeżdzeniu bo nie stać go na nówkę albo ma fantazję wydać
    zaoszędzoną kasę na coś innego, to powinien celować w używkę.

    Optymalnie jak przegrzebie internet (nie jest to teraz takie trudne) i
    ma znajomego, co się zna, albo zapłaci 500PLN za oględziny. Oczywiście
    można wydać masę kasy jak się jeżdzi na oględziny "okazji, prełek od
    niemca, co są tańsze niż szroty w nimczech", ale jak ktoś głupi, to
    jednak trochę sam się o kłopoty prosi. Trzeba podchodzić realistycznie -
    okazji nie ma, a nawet jak są to raczej trafisz na wałek a nie szóstę w
    totka, no i założyć że trzeba jeszcze 5k dołożyć na jakieś naprawy.
    Wtedy bez szansy na dużą wtopę da się coś wybrać i cieszyć się w miarę
    tanim nawijaniem KM. Do tego jak pisałem - użykę można zagazować, nówki
    się nie da bo nie wolno i fabrycznie to kosztuje krocie, albo nawet po
    gwarancji wtrysk bezpośredni i dalej drogo..

    O tyle...

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: