  • Data: 2021-11-15 11:34:33
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "trybun" smo2im$9nu$...@g...aioe.org

    > Toż to NAJPROSTSZE rozwiązanie!

    I jak na razie jedyne możliwe.

    > To akurat jest najtrudniejszym z opisywanych w tym wątku.
    > Zapewne są trudniejsze -- toż można dorzucić do tego 10 przysiadów... ;)

    Poza EasyBCD nie znam innych programów do modyfikowania startu kompa.
    Tak że pozostaje mi czekać aż BCD zostanie zaktualizowany na nowosci
    typu GPT.

    > Jedno przestawienie w BIOS/UEFI na Legacy -- masz WXP...
    > Gdy chcesz W10 -- przestawiasz na to, co było wcześniej...
    > (nie pamiętam nazwy)

    Gdzie w UEFI płyty MSI jest sekcja gdzie to można zrobić, czyli ustawić
    na Legacy?

    > Być może. ;) Nawet -- zapewne! ;)
    > Ustaw (w BIOS/UEFI) na Legacy -- będziesz miał start z MBR, czyli WXP.
    > Powrót na GPT -- poprzez przestawienie z Legacy na to, co jest teraz.
    > (wielkiego wyboru nie ma -- nie pomylisz się; jest Legacy i coś jeszcze)
    >
    > -=-
    >
    > Można tak rozwiązać, by z GPT startował W10, który
    > skieruje start na MBR, skąd wystartuje WXP, ale po co?
    >
    > Można nawet tak zrobić, by jednym kliknięciem spod W10
    > zlecić zamknięcie W10 i przebootowanie na WXP, ale po co?...

    W linuksowym GRUBie idzie wprowadzić takie ustawienia, ale raczej nie
    pod W10, tu Microsoft zablokował bootowanie XP.  Linuksa na razie nie
    zamierzam stawiać na nowym kompie, wystarczy ten na wirtualce.