  • Data: 2021-11-15 11:37:11
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "trybun" smo2jb$9nu$...@g...aioe.org

    > Uruchamiania czego?
    > UEFI to nowa nazwa tego, co do tej pory ;) nazywałeś BIOSem.

    Komputera z kilkoma dyskami i (lub) systemami na dysku/ach.

    > Co chyba oczywiste.
    > a) GPT do współpracy wymaga UEFI
    > b) mam Toshibę z GPT łażącą na Acerze
    >
    > a->.__mam na Acerze UEFI
    > b->'
    >
    > c) mam też dyski z MBR łażącą na Acerze
    >
    > Mając UEFI startuję z MBR, więc UEFI współracuje z MBR...

    > Jak wygląda współpraca UEFI z EasyBCD?
    > Jeśli przestawisz w UEFI co trzeba na
    > Legacy -- uzyskasz współpracę, której domagasz się...
    >
    > -=-

    Odwrotnie, to EasyBCD ma problem z UEFI.

    Nie "domagam się" a oczekuję od programów aby nie stawały okoniem tylko
    służyły do czego zostały napisane.

    Na razie sprawę odłożyłem na półkę. Nie chce mi się po raz kolejny
    rozkręcać komputerów i przekładać dysków, tym niemniej dzięki za
    sugestię. Mozliwe że kiedyś skorzystam z opcji przełączania UEFI na Legacy.

    > Akurat teraz właśnie kopiuję (do tego kopiowania wykorzystuję
    > AOMEI, który zawzięcie twierdzi, że nie jest zarejestrowany,
    > co mu wcale nie przeszkadza ;) w kopiowaniu EXT4, choć wg
    > tegoż AOMEI niezarejestrowany nie kopiuje EXT4) partycje
    > EXT4 spod WXP, ale Ty chyba nie rozmnażasz Linuksów... ;)

    Kopiowania, klonowania itd to inna para kaloszy od konfiguracji startu
    kompa.

> [...]
    > na WXP -- pod innymi OSami nie brzdąka) ponoć cała dyskografię
    > The Beatles...
    >
    > Zaraz może spróbuję rozmnażania za pomocą EaseUSa. :)
    > AOMEI jest zarejestrowany na masie ,,komputerów'', ale
    > na jednym (wirtualnym) stawia rejestracyjnego dęba,
    > choć poprawnej (sklonowany Linux pracuje równie dobrze
    > jak jego oryginał) współpracy nie odmawia...
    >
    > Nadto pod WXP mam OE -- którym teraz akurat obsługuję
    > Grupy dyskusyjne... Mam też masę Thunderbirdów... Te
    > akurat pracują bezproblemowo pod różnymi systemami na
    > różnych komputerach i ,,komputerach''...

    Jak już pisałem - XP służy mi do obsługi starych gier i do obsługi
    urządzenia wielofunkcyjnego. Nie da się go zmusić do działania montując
    klon partycji z nim na innym komputerze czy instalując na maszynie
    wirtualnej.