  • Data: 2021-11-16 17:36:47
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16 lis 2021 o 15:11, trybun pisze:

    > F12 w tym kompie odnosi się tylko do opcji "UEFI-USB".

    Wewnętrznych dysków nie ma pod F12?

    > A właśnie że infiormuje iż przeszkadza mu nie GPT a UEFI.

    Ale przeszkadza GPT. ;)

    > No właśnie,
    > jest to zwykły program do modyfikacji startu komputera, a ten jak
    > wiadomo bazuje na UEFI.

    EasyBCD bazuje na BCD -- umożliwia edytowanie BCD.

    Możesz kliknąć prawym myszy na START, wybrać PowerShell,
    napisać 'bcdedit' -- ujrzysz zapisy znane Ci z EasyBCD.

    > Niestety, jednak XP nie chce wystartować.

    Sprawdź, czy startuje, gdy poza nim nie ma innych dysków.
    Może to wina WXP.

    Może właśnie staję się źródłem legend opowiadanych później przez
    różnych expierdów... Zabezpieczenie FDD bazowało dosłownie na
    stanie pośrednim -- pomiędzy zerem i jedynką.

    Qbit nie ma stanów pośrednich -- albo zero, albo jedynka, ale
    jednak czytany daje różnie...

    https://youtu.be/hOY7O_rkLog?t=508 <--legenda
    https://youtu.be/lgCzbIo0JWA?t=800 <--rzeczywistość

    Musiałem to dopisać, by za jakiś czas autor legend nie odwrócił
    kota ogonem... [twierdząc, że to nie jest kocur Schrödingera...]

    Jeśli:
    - zerem jest stan pomiędzy 1 i 3
    - jedynką jest stan pomiędzy 5 i 7
    można zapisać stan pomiędzy 4 i 6, który
    czytany da czasami zero a czasami jeden
    dlatego, że naprawdę to stan pośredni.

    W wypadku qbitu jest inaczej -- nie ma tam stanu pośredniego.
    https://youtu.be/lgCzbIo0JWA?t=800 <--tu jest dobre wyjaśnienie

    Niededykowany startował spod DOSa, dzięki czemu serwer NN
    jednocześnie z obsługą NN oferował DOSa, co dawało dodatkowy
    komputer, ale było mniej bezpieczne z uwagi na możliwość padu
    tegoż DOSa podczas pracy serwera NN i ogólnie szerszy dostęp
    do komputera pracującego jako serwer NN.

    > która nie pozwala na modyfikacje. Tym bardziej że te bardziej
    > rozbudowane płyty wcale nie są droższe.

    Masz swoje cenniki -- on ma swoje! Może jego cena zaqpu
    nieco ;) różnicuje te płyty...

    --