  • Data: 2021-11-17 13:21:13
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17 lis 2021 o 11:53, trybun pisze:

    > Komputer bazuje na UEFI, chodzi o kompa.

    Wg Ciebie UEFI eliminuje/wyklucza BCD?

    > Sprawdzałem. Możliwe że winne jest te kilka partycji które są na
    > wkładanym do kompa HDD. Gdyby była na nim tylko partycja z XP to możliwe
    > że ów system by wystartował. Niestety , w UEFI nie ma opcji startowania
    > z wybranej partycji, jest tylko cały dysk.

    WXP masz na MBR. Ustaw aktywną (musi być podstawowa) partycję
    z WXP -- będziesz miał start z WXP. Następnie w 'boot.ini'
    (jest na pniu) wstaw (zwykłym edytorem) co trzeba -- uzyskasz
    wybór bootowania... Boot.ini może wskazywać także na logiczne.

    Boot.ini liczy (jak oba GRUBe?) partycje -- łatwo chybia...
    Zmiana kolejności bootowania w BIOS, skasowanie partycji,
    ciche poprawki wprowadzane przez partycjonery -- wszystko
    to może być źródłem błędów WXP...

    BCD w zestawieniu z wcześniejszymi rozwiązaniami jest rewelacją!

    --