  • Data: 2021-02-13 21:01:16
    Temat: Re: Bateria 9V vs LR61
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com>
    w artykule <news:almarsoft.2749465899296345901@news.neostrada.p
    l> pisze:

    > https://youtu.be/2Y1tVvllklc
    >
    > Dałbym głowę, że kiedyś (z 30 lat temu) jak rozbierałem taką baterię to
    > w środku nie było 6szt LR61 ale po prostu monolityczne ogniwo... Jaki
    > symbol miały te "monolityczne" 9V? Czy nadal występują monolityczne 9V?

    Nie ma takich.

    Zawsze jest bateria z 6 ogniw, ale są dwie wersje:
    * 6F22 i 6F25 (F - flat) - płaskie ogniwa prostopadłościenne umieszczone w
    stosie jedno nad drugim, dawniej częściej spotykane;
    * 6(L)R61 (L - alkaliczne, R - radius) - długie cylindryczne ogniwa
    umieszczone w pęczku 2x3.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)