  • Data: 2021-09-21 21:44:17
    Temat: Re: Bateria Makita 18V
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-21 o 19:59, J.F pisze:
> [...]
    /17/f5/2020111709094874-1757855.jpg

    > Na oko to sa jednak kabelki do kazdego ogniwa osobno,
    > a ten scalak ... moze tylko monitor, a moze i balancer.

    No właśnie - u mnie jest bardzo podobna bateria we wkrętarce jak kolega
    pokazał, tylko ma 10 ogniw 5 x szereg x2 ogniwa (w sumie 4 Ah)
    wyprowadzone są kabelki na płytkę
    4-8-12-16 V (zmierzyłem) - więc jaki byłby sens wyprowadzania połaczeń
    z pomiędzy ogniw i aplikowania ich na płytce ???

    Ale do rzeczy - siostra przyniosła mi dziś ten odkurzacz Bosh-a
    okazało się że wewnątrz siedzi 15 x NiMh 1800 mAh
    napięcie pakiet ma OK, ale pod obciążeniem silnika spada do ok 6-7 V :D

    Ale skoro 18V, to podłaczyłem baterie z wkrętarki (naładowaną)
    i prąd osiągnął ok 8-9 A (mierzyłem cęgowym A)
    a odkurzacz mało nie odleciał ;)

    Rozebrałem baterie wkrętarki i okazuje się że pakiet się zmieści w
    miejscu starego, tylko trzeba płytkę sterownika obok ulokować
    bo się dekiel nie zamknie.

    To chyba rozwiązuje mój problem ... kupić chińską baterie do wkrętarki
    i zaaplikować ją w odkurzaczu razem ze sterownikiem
    - skoro wkrętarka daje rade to odkurzacz tez sobie poradzi
    a co 4Ah to nie 1800 z ogniw wodorkowych

    NIE MAM TYLKO PEWNOŚCI czy ta płytka w baterii odetnie zasilanie
    gdy napięcie na ogniwach spadnie do 2,7-3V
    czy to już załatwia układ w konkretnym narzędziu
    bo inaczej siostra gotowa zatłuc baterie na śmierć ....

    Może koledzy mają jeszcze jakiś inny pomysł ?

    Pozdrawiam
    Waldek