eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBaterie › Re: Baterie
  • Data: 2009-05-25 18:48:28
    Temat: Re: Baterie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
    news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
    > Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
    > był, w ogóle bym nie pytała.
    > Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
    > nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).

    Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
    Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
    to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
    Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
    a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.

    > Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony
    > płytki
    > z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
    > przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
    > końce tych drucików.

    Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
    łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.

    > Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
    > i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.

    Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
    pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.

    > Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
    > tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
    > baterie
    > są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
    > baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
    > rodzaju bateriach.

    Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
    włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
    gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.

    Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
    świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
    Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

    > Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł
    > - a sprawdzić pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

    Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...

    > Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam

    Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
    samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
    z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
    Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
    mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
    pomóc jeśli nie podasz konkretów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: