  • Data: 2009-05-25 18:53:22
    Temat: Re: Baterie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:gve7o1.30s.0@poczta.onet.pl...
    > Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
    > włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
    > gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.
    >
    > Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
    > świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
    > Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

    Zauważyłem teraz, że jednak padła już wcześniej nazwa baterii: CR1616.
    A więc mamy do czynienia z bateryjką litową, 3V, w tandemie 6V.
    Wystarczy więc je włożyć poprawnie do pilota i zmierzyć jak spada na
    nich napięcie w czasie pracy pilota. Jeśli spada poniżej np. 5V lub już
    bez naciskania przycisku jest grubo poniżej 6V to baterie trzeba wymienić.

    Swoją drogą jeśli te baterie mają 2-3 lata to można je śmiało wymienić
    nawet jeśli coś tam wciąż działa i nie ma sensu żałować tych 20zł.