  • Data: 2022-06-06 14:56:55
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:

> [...]
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    > Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    > a nie rozbudowa infrastruktury :-)

    Infrestruktura też cały czas powstaje.

    > Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    > liczniki potrafia.

    Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    pobór mocy a nie samochód.

    > Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    > problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)

    Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...

    > A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    > albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)

    j.w.

    > Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    > wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    > Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    > I moze jeszcze troche w el. sz-p.

    A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych? Na Dolnym Śląsku zapewne
    tak - ale co dalej?

    > A moze jednak PHEV?

    Fuj. Etap przejściowy. Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    legalną prędkością autostradową) stanowi rezerwę dla podstawowego
    napędu elektrycznego. Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami. Przy
    spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
    40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...

    --
    Best regards,
    RoMan