  • Data: 2022-08-09 20:38:31
    Temat: Re: Biblioteka MQTT i dziwny kod w C
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.08.2022 19:13, J.F wrote:

    > Blad troche dziwaczny, bo w ogole nie widze definicji MQTTReadPacket
    > z parametrem. Jak to zwykłe C, i parametr nie ma znaczenia,
    > to nadal dziwaczne.

    To jest właśnie jakaś zaszłość historyczna, o której sam wcześniej nie
    miałem pojęcia. W C++ funkcja z pustą listą parametrów równa się funkcji
    z parametrem void. Jednak w C działa to inaczej - pusta lista parametrów
    oznacza niesprecyzowaną liczbę parametrów. Do takiej funkcji możemy
    przekazać albo nic, albo cokolwiek i taki kod się skompiluje, jednak z
    wnętrza funkcji do tych parametrów i tak nie będziemy mieć dostępu.
    Liczyłem na to, że może jakaś ezoteryka języka pozwala na niejawne
    przekazanie czegoś w ten sposób jednak wychodzi na to, że ktoś po prostu
    zmieniał tę funkcję i po prostu usunął parametry zamiast przerobić
    funkcję na void.

    > Ale nawet tam, gdzie tak piszą, to nie widzę aby uzywali tego llen,
    > czyli błąd w zasadzie bez znaczenia.
    > Dane będą w MQTTBuffer ?

    Dane powinny trafić do MQTTBuffer, jednak z tego co widzę funkcja
    MQTTReadPacket() w jej obecnej formie nie radzi sobie z wiadomością
    CONNACK. Odczytuje tylko dwa pierwsze bajty (nagłówek) ale już nie dwa
    kolejne, z czego nas interesuje ostatni - result code.

    > Wyglada na to, jakby kod byl w połowie wiekszych przeróbek.

    Na to wygląda. Udało mi się skontaktować z autorem wcześniejszej wersji
    tej biblioteki na PIC32. To znaczy wcześniejszej w stosunku do tego, co
    sam znalazłem na GitHubie. A i on prawdopodobnie opierał się na jakimś
    wcześniejszym kodzie. Przesłał mi jakąś swoją starą wersję kodu -
    nietestowaną i jak się okazało niedziałającą przez kilka bugów (m.in.
    powodujących zatrzaskiwanie się maszyny stanów albo błędy podczas
    czytania z socketa). Co jednak istotne, w tej wersji kodu funkcja
    MQTTReadPacket przyjmowała jeden parametr - wskaźnik na BYTE. Wychodzi
    się na to, że pusta lista parametrów powstała, gdy ktoś później
    przepisywał ten kod.

    Wychodzi na to, że trzeba będzie teraz przyjrzeć się tej funkcji i
    ustalić, czemu nie parsuje prawidłowo CONNACT.

    > ale o co im by mialo chodzic? Czemu mieliby uzywac llen - len
    > niedobre?

    Rozróżnienie na len i llen bierze się ze specyfiki MQTT. W podstawowych
    wiadomościach (np. kontrolnych) mamy niewielką wartość len. Jednak gdy
    trzeba np. załączyć większy payload, załącza się jeszcze dodatkową
    informację. Podejrzewam, że w takich sytuacjach obydwie wartości mogą
    być potrzebne do manipulowania do manipulowania buforem. Z drugiej
    strony obecna wersja MQTTReadPacket posiada lokalną, statyczną tablice o
    nazwie lengthLength, która może być właśnie do tego wykorzystywana.