eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlad hamulca postojowego › Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!weretis.n
    et!feeder8.news.weretis.net!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder1-1.proxad.ne
    t!193.141.40.65.MISMATCH!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer02.ams1!peer.a
    ms1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.high
    winds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 22 Mar 2022 06:36:44 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.7.0
    Subject: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <602d415d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e6907$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e7012$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f78da$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f90fc$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fa468$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fb94e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62320f8f$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <6232e4f3$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <62337694$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <62337fec$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <6233ae1b$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <6233bce4$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <62342438$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
    <623440e2$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <62344592$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62345dd8$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <6234e71d$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <623511c0$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6238c2e9$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <t1bd91$23k$2$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    In-Reply-To: <t1bd91$23k$2$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 61
    Message-ID: <6239606d$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.224.198
    X-Trace: 1647927406 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 476 5.173.224.198:35586
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5072
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702405
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-03-22 o 03:45, Cavallino pisze:
    > W dniu 21-03-2022 o 19:24, cef pisze:
    >> W dniu 2022-03-19 o 00:12, cef pisze:
    >>
    >>> Pewnie jak przyjdzie ten skaner, to wtedy zgaśnie :-)
    >>
    >> No to małe podsumowanie.
    >> Ten skaner VAGmini - widzi te błędy hamulca postojowego.
    >> Konkretnie były cztery błędy: 2x przycisk hamulca postojowego
    >> 1xnapięcie zasilania prawego motora hamulca postojowego
    >> 1x zbyt duży opór przy ruchu rotora silnika hamulca prawego
    >> Błędy dały się wykasować i nie było już gongu na powitanie po
    >> włożeniu kluczyka, znikło żółte (P) z tablicy, ale został migający
    >> przycisk.
    >>
    >>   Na migający przycisk nie pomogło wyjęcie/włożenie bezpiecznika nr 2
    >> (jak sądzę chodzi tu o zdjęcie napięcia ze sterownika hamulca).
    >>
    >> Wyjąłem i odłączyłem całkowicie przycisk (myślałem, że może jak sam
    >> przycisk się "odnapięciuje" to coś się zmieni)- ale wtedy (bez
    >> podpiętego przycisku) wywala gong z komunikatem o błędzie
    >> a skaner pokazuje i  błąd przycisku i błąd lampki kontrolnej
    >> sterownika, których komputer nie widzi bo sa odłączone.
    >>
    >> Po zamontowaniu powtórnym tylko błąd przycisku i po jego skasowaniu
    >> można jeździć (ale miga przycisk). Można by uprawiać druciarstwo
    >> i zakleić przycisk czarną taśmą, to nie będzie widać, że miga, mógłbym
    >> jeszcze wymienić przycisk, bo to w sumie proste.
    >>
    >> Ale skasowanie błędów nic nie daje, bo samochód przejechał
    >> parę metrów i gong wyskakuje znowu - permanentnym błędem
    >> jest napięcie zasilania prawego motora (02443)
    >> Widać jest już tam jakieś stałe przebicie i dlatego kontrolka
    >> nie gaśnie sama jak wcześniej.
    >>
    >> Więc i tak trzeba będzie na warsztat,
    >> bo internet mówi, że te silniczki od ręcznego mają liche
    >> plastikowe obudowy, które z czasem pękają i woda wchodzi
    >> do środka i korodują i się blokują. Opis wymiany można znaleźć,
    >>   ale nie będę się grzebał w tym.
    >
    > A czemu Ci Twoi niby fachowcy tego nie wiedzieli?
    > I to nawet w ASO?
    > Tylko w ciemno wymieniać chcieli?

    Być może wcześniej pokazywał inny błąd -
    był to jakiś błąd komunikacji sterownika z tablicą- i nie wiedzieli co
    wymieniać.
    A hamulec działał prawidłowo. I wtedy błąd się sam kasował -
    a teraz właśnie nie udało mi się to co planowałem - czyli skasować
    ten błąd i jechać dalej. Wtedy ten błąd nie był też stały - więc coś
    musiało się zmienić
    przez te kilka lat.. Kiedyś też miałem komunikat, że uszkodzenie i żeby
    jechać do serwisu, ale nic się nie zaświecało i tak było kilka razy w
    roku, ale błędy, które wyłapał
    serwis nie kwalifikowały tego do naprawy czegokolwiek - tzn to co
    pokazywał komputer
    było sprawne. I dopiero po roku wywaliło "spężynkę" na tablicy i się
    okazało, że
    mechanizm sterowania przepustnicą jest zalany olejem. Wcześniej pewnie
    było tam jakieś zwarcie czy przebicie i siało różnymi błędami po komputerze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: