  • Data: 2020-10-03 18:36:26
    Temat: Re: Bootloader
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "heby" rl6v9t$boa$...@d...me

    > pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej przyjazne niż
    GRUB i mozliwe samowystarczalne?

    Po odpaleniu widzisz mapę dysków z zaznaczonymi partycjami jak
    w partycjonerze: http://www.eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png
    i pokazujesz kursorem, z której partycji chcesz bootować...

    Też tak chcę. :)

    Akurat taki rysunek (z dwiema G) miałem a świeżynki nie
    chciałem pstrykać, ale chyba wiadomo, o co mi fruwa...

    -=-

    Do Win używam EasyBCD, ale Linuksa nie używam...
    Możesz założyć BCD na pustej partycji podstawowej
    (bez jakiegokolwiek systemu) i tam wpisać, co Ci
    odpowiada, ale UEFI niekoniecznie współpracuje
    z EasyBCD z uwagi na obostrzenia M$ -- chyba, że
    teraz jest inaczej... (ZTCW nie można założyć BCD
    na GPT za pomocą EasyBCD)

    Możesz założyć BCD za pomocą EasyBCD na dysku z MBR,
    po czym przerobić ów dysk na GPT -- nie sprawdzałem
    tego, bo nie chcę mieć GPT/UEFI, ale na oko ;) tak
    można uczynić... Możesz założyć BCD na kilku (tak
    czynię) partycjach tego samego dysku...

    Możesz skorzystać z BCD założonego przez Win...
    Możesz na dysku nie mieć Win, lecz bawić się BCD
    (założonym na takim bezWinowym dysku) za pomocą
    EasyBCD, mając inny dysk, (może w innym komputerze)
    z chodzącym Win...

    Może EasyBCD jest też pod Linuksa -- nie wiem, bo
    nie używam Linuksa...

    -=-

    EasyBCD jest bardzo użyteczny i bardzo prosty w używaniu.
    [i co najprzyjemniejsze -- niekoniecznie jest tam
    'zatwierdź', więc jest oszczędność czasu...]

    -=-

    EasyBCD rozwiązuje dużo problemów -- także start z masy
    systemów (w tym Linuksów) zapisanych jako obrazki płyt...

    PLOP założony przez EasyBCD nie skieruje na partycję
    ,,logiczną'' -- jeśli nie mam racji, to proszę o korektę...

    --