  • Data: 2023-02-16 13:45:45
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/02/2023 12:46, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Możesz podać przykład na ATmegę?

    Nie. Bo mowa o C ogólnie. Szczególne dla AVR stosujemy sztuczki
    asemblerowe, nielegalne w danej sytuacji słowa kluczowe itd itp. Sam
    fakt użycia "przerwania" jest z definicji nieistniejącym bytem w C i
    wymaga poza-językowych narzędzi, bo sam język nie dostarcza wsparcia dla
    przerwań wiec trudno tez, aby dostarczał mechnizmy ich wspierania.

    Uwaga o volatile dotyczy *języka* C a nie implementacji tego na AVR.

    Jeśli pytałbyś o ogólny C++ to zasugeroeałbym okolice:

    https://mariadb.org/wp-content/uploads/2017/11/2017-
    11-Memory-barriers.pdf

    Czy poprawna implementacja na AVR istnieje - nie wiem. Może kiedyś zerknę.

    > Wiem. Nic o wątkach nie pisałem.

    Mimo to przerwanie jest czymś identycznym z wątkiem preemptive. Ma te
    same konsekwencje i dla dużych procesorów, szczególnie wielordzeniowych,
    niesie z sobą dokładnie te same zagrożenia, co wątki. I nie jest tak, że
    świat kończy się na 8051. Wielordzeniowe procesory embedded to nic
    specjalnie dziwnego.

    Tam, wszyscy programiści od volatile, wybiją sobie zęby o protokoły
    synchronizacji cache, out-of-order execution itd itp.

    PS. Zaznaczam, że nic nie pisałeś o AVR w poprzednim poście, wiec w
    ogólnym wypadku, volatile nie może i nie powinno być uzywane w celu
    synchronizacji zmiannych w przerwaniach. W szczególnym, kiedy znasz
    konkretną architekturę, być może.