  • Data: 2023-02-16 13:54:54
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/02/2023 13:20, Piotr Gałka wrote:
    > Nie widzi żadnego problemu, aby w C dla zmiennych całkowitych było na
    > przykład pojęcie bitu parzystości. Jak procesor go ma to kompilator
    > korzysta bezpośrednio, a jak nie ma to wtedy wylicza tak jak ja w tej
    > crc16().

    A do czego to potrzebne przeciętnemu suwerenowi? Z tej samej przyczyny w
    C nie ma gotowej funkcji do wygrywania melodyjek na głośniczku podpiętym
    pod PB.3. Jest dosłownie 3 osoby na świecie z tą potrzebą.

    Dodakowo: jak liczysz parzystość?

    Czy -0 i +0 są, czy nie, parzyste? Przypadkowo zakładajmy architekturę
    wspierajacą signed-magnitude albo 1-complement. Oba dopuszczalne w C. W
    obu występują dwa zera.

    > Gdzie tu proszenie się o katastrofę?

    W tym, że standard nie definiuje nawet reprezentacji bitowej liczb.
    Skoro tak, to niby jak miałby określać znacznie głębsze detale jak
    parzystość, przeniesienie czy cokolwiek detalicznego i związanego z
    konkretną architekturą?

    > A....
    > Nie wspomniałem mu o różnych reprezentacjach zmiennych o których pisałeś
    > z czego on (tak jak i ja) całkowicie nie zdaje sobie sprawy. Ale
    > faktycznie są stosowane jakieś inne reprezentacje?

    Nie są w praktyce, poza małymi wyjątkami.

    Ale standard nie przejmuje się, czy są stosowane, czy nie. Są
    dopuszczalne, wiec nie możesz zakładać, że nie mogą istnieć. Standard
    nie może ich ignorować.

    > On by potrzebował sizeof(funkcja).

    [...]

    > Już opanował wywoływanie funkcji po jej skopiowaniu do RAMu.

    Czytaj wątek z przed paru dni:

    "MCU - start programu z RAM"

    > Z adresem początku sobie radzi, choć mówi, że wskaźnik na funkcję jest
    > zawsze większy o 1 od prawdziwego adresu i ustalając fragment do
    > kopiowania on musi tę jedynkę odejmować.
    > Wszystko już działa, tylko, że na razie rozmiar funkcji bierze z sufitu
    > na zapas.
    > No i jedyne co brakuje do odhaczenia kolejnej funkcjonalności to
    > ustalenie w jednej funkcji jaki jest sizeof drugiej funkcji.
    > Może wiesz (lub ktoś inny) jak to się robi.

    Było to omawiane w tym wątku. Ogólnie, jesli ma to związek z
    programowaniem flasha, to boje się zapytać, czy jakoś się zabezpieczacie
    prze utratą zasilania w trakcie.