  • Data: 2021-10-04 12:00:40
    Temat: Re: Celma
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Oct 2021 02:17:40 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
> [...]

    Chinach.

    > Taki Solorz albo Kulczyk mogliby mieć inne zdanie co do tych 'małych interesików'.
    Albo ludzie od kosmetyków...

    Kwoty wielkie, ale czy inwestycje wielkie?
    Kulczyk sprzedal Policji volkswageny, jesli dostawa w transzach, i
    platnosc w transzach, to ryzyko niewielkie.
    Poza tym to juz w nowych czasach bylo.
    W starszych mial ponoc przedsiebiorstwo handlowe zajmujace sie
    eksportem.

    No i "zainwestowal" w autostrade, ale to juz calkiem w nowym ustroju,
    poza tym na panstwowych gwarancjach kredytow, wiec niektorzy
    okreslaja, nie bez racji, jako "czysty zysk" :-)

    Solorz tez chyba dorobil sie w Niemczech, a w Polsce to juz za nowego
    ustroju.

    > Czasy były inne, to było tylko trochę jak za Rakowskiego, nie
    > wyobrażaj sobie że jakiś Wilczek tam siedzi i knuje kolejne etapy
    > reformy gospodarczej. Raczej chodziło mi o reglamentację tego ich
    > kapitalizmu.

    Jakos tak, ale
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
    jak tam z formą prawna i udzialami ?

    I jeszcze
    https://en.wikipedia.org/wiki/FAW-Volkswagen

    FAW 60% udzialow ... czy z tego wniosek ze VAG ich doi, czy ze chinski
    rzad sie uczy i kiedys zdetronizuja VW ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance

    J.