  • Data: 2022-05-27 16:36:49
    Temat: Re: Centrale telefoniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    >> Tow. Gomułka herbatę lubił i pijał.
    >
    > Gruzinską? :-)

    Nie wyglądał na człowieka wybrednego, pewnie pił co było. Gruzińskiej,
    wbrew pozorom, wiele się nie widywało. Najczęściej "Madras".

    > Cytryny wymagaly chyba statkow-chlodni.
    > Nie wiem czy juz byly, ale mysmy chyba nie mieli.
    > Mozna jeszcze samolotami sprowadzac.

    Można samochodami lub koleją, bo cytryny dało się uprawiać w ramach
    RWPG. Ale to jednak przekraczało możliwości socyalizmu -- transport
    czegoś przez granicę (czy choćby ryb znad morza wgłąb kraju), to
    zadanie ponad siły tego ustroju.

    W czasie największej bryndzy za Jaruzela, czytałem w "Przeglądzie
    Technicznym" artykuł jakiegoś profesura, który wyliczył, że cytryny
    opłaca się uprawiać w Polsce. Huty wytopią stal i szkło na szklarnie,
    górnicy wyfedrują węgiel na opał -- i już mamy nasze antyimportowe
    cytryny. On to wszystko tak na poważnie.

    > No ale wiesz - robotnikowi telefon mało potrzebny.
    > Milicjantowi bardziej, zeby go pilnie wezwac na sluzbe.
    > Dyrektorowi, lekarzowi ... bo inzynierowi to tez nie wiadomo po co,
    > chyba ze ma odpowiedzialne stanowisko :-)

    U nas w domu ten telefon często wieczorami dzwonił. Na pewno z dużym
    pożytkiem dla kraju. Ale nieodmiennie uważam, że powinien móc dzwonić
    także w domu murarza, który umawia się z krawcem na wódkę.

    Jarek

    --
    Siedzę sobie na komisariacie,
    Przy swieżo zaparzonej herbacie,