  • Data: 2022-09-13 22:20:34
    Temat: Re: Cewki SMD?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > Jeśli to chodzi o przetwornice i pojedyncze sztuki (hobby) to całkiem
    > rozsądnym podejściem może być według mnie nawinięcie trafa samemu.
    > Na odpowiednim toroidzie to mogą być ilości zwoi rzędu 20. Do zrobienia
    > ręcznie.

    Poza fizycznymi zaletami tej geometrii jest jeszcze przewaga praktyczna
    nad fabryką: małoskalowe okno rdzenia jest istotnie większe niż
    wielkoskalowe. Fabryka musi mieć gdzie włożyć koło nawijarki, ręcznie
    nawijać można do wypełnienia. Z drugiej strony, ręcznie nie wykonasz
    uzwojenia progresywnego, a fabryka bez problemu. Dobrze mieć obie opcje. :-)

    Jednak przed rozpoczęciem nawijania warto obejrzeć katalog z gotowcami.
    Dławiki pojedyncze i sprzężone 1:1 na prądy do 3-5A występuja w takiej
    obfitości, że szkoda czasu na ich nawijanie, jeśli nie ma się
    specjalnych wymagań (napięcie przebicia, pojemności międzyzwojowe, jakiś
    egzotyczny ferryt itp.). Z transformatorami jest znacznie gorzej.

    Pozdrawiam, Piotr