  • Data: 2014-04-04 05:06:42
    Temat: Re: Chłodnica - zamiennik, używka czy naprawa?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message
    news:533d4278$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie mam żadnego doświadczenia w tej kwestii, a trzeba podjąc racjonalną
    > decyzję. Żonie wbiło się (walnęło) coś w chłodnicę, co wywaliło dziurkę.
    > Nowa kosztuje ponad 1000 zł, używka na allegro 100-250 (i więcej).
    > Znalazłem zamiennik za 230 zł, niestety firmy, której nazwa nic mi nie
    > mówi. Naprawa (lutowanie) ew. klejenie, to wedle informacji telefonicznej
    > 80 - 150 zł.

    "Używana" to oryginalna chłodnica wyjęta często z rozbitka...
    Jesli sprzedawca uczciwy, to rozbitek nie będzie bity z przodu.
    Ale tego nie wiesz. Plusem tego wyboru (jeśli nie przecieka)
    będzie to, że chłodnica będzie oryginalna, a więc będzie mieć
    te same parametry i wykonana z tych samych materiałów
    co przewidział producent samochodu.

    Zamiennik to podróbka, niby nowa ale zrobiona w chinach
    z kiepskich materiałów - w przypadku mojej toyoty oryginał
    miał miedziane żeberka, podróbka chinska już aluminiowe...

    Raczej nie naprawiałbym, bo duża szansa jest że jeśli nie jest
    miedziana tylko aluminiowa to przecież nie zalutujesz dziurki,
    a więc naprawa będzie polegać na klejeniu, a to raczej zły pomysł :-)